Resolució
Q-03982/2014 Disconformitat amb la reclamació d'una factura per no haver retornat un ?router? a Movistar després d'una baixa del servei d'Internet ADSL

Matèries
Consum
Telefonia
Data d'inici 29/05/2014
Data de l'últim moviment 07/11/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Telefónica España, SAU Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

El promotor de la queixa exposa que malgrat que en data 9 de gener de 2014 va donar de baixa un servei d'Internet ADSL, Movistar li reclama l'import de 31,46 euros per no haver retornat el ?router? a la companyia dins del termini de quinze dies després de la baixa. 

Exposa que no té cap inconvenient a retornar el ?router?, motiu pel qual demana que li facilitin les dades d'on el pot retornar, però sol·licita que l'empresa anul·li la facturació. Segons informa, un operador de la companyia el va informar que primer havia de pagar la factura i després la podria reclamar a la companyia i se li faria un un abonament.

Contingut

Movistar informa que encara que el client retorni l'equip, fora de termini, se li facturarà l'import establert de 26 euros, de conformitat amb l'operativa de retorns d'equips de Movistar. 

Segons informa el promotor, però, quan va tramitar la baixa del servei principal ningú no el va informar que havia de retornar el ?router?, motiu pel qual no ho va fer. 

Per tant, atès que no ha quedat acreditat que cap operador de Movistar li donés aquesta informació i atès que el client està completament disposat a fer el retorn de l'equip, el Síndic suggereix a Movistar que, si té constància del lliurament del ?router?, anul·li la factura objecte de queixa, perquè altrament es penalitzaria el client per una responsabilitat no atribuïble directament a ell (manca d'informació per part de l'operadora al client).

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/06/2014 Telefónica España, SAU Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/07/2014 Telefónica España, SAU Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/07/2014 Telefónica España, SAU Resolució pendent d'acceptació
17/07/2014 Telefónica España, SAU Resposta a la resolució pendent d'acceptació
24/07/2014 Telefónica España, SAU Irregularitat
30/10/2014 Telefónica España, SAU Sol·licitud d'informació a l'Administració
31/10/2014 Telefónica España, SAU Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/11/2014 Telefónica España, SAU Altres formes de finalitzar