El promotor de la queixa exposa que malgrat que en data 9 de gener de 2014 va donar de baixa un servei d'Internet ADSL, Movistar li reclama l'import de 31,46 euros per no haver retornat el ?router? a la companyia dins del termini de quinze dies després de la baixa.
Exposa que no té cap inconvenient a retornar el ?router?, motiu pel qual demana que li facilitin les dades d'on el pot retornar, però sol·licita que l'empresa anul·li la facturació. Segons informa, un operador de la companyia el va informar que primer havia de pagar la factura i després la podria reclamar a la companyia i se li faria un un abonament.
Movistar informa que encara que el client retorni l'equip, fora de termini, se li facturarà l'import establert de 26 euros, de conformitat amb l'operativa de retorns d'equips de Movistar.
Segons informa el promotor, però, quan va tramitar la baixa del servei principal ningú no el va informar que havia de retornar el ?router?, motiu pel qual no ho va fer.
Per tant, atès que no ha quedat acreditat que cap operador de Movistar li donés aquesta informació i atès que el client està completament disposat a fer el retorn de l'equip, el Síndic suggereix a Movistar que, si té constància del lliurament del ?router?, anul·li la factura objecte de queixa, perquè altrament es penalitzaria el client per una responsabilitat no atribuïble directament a ell (manca d'informació per part de l'operadora al client).