Q-03993/2011 | Manca de resposta del Departament d'Ensenyament a una petició perquè es reconegués l'acreditació de l'ACTIC en el context de l'escola pública com un mèrit |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
El promotor de la queixa, professor d'ensenyament públic, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la petició que va formular perquè es reconegués l'acreditació de l'ACTIC (acreditació de competències en tecnologia de la informació i comunicació) en el context de l'escola pública com un mèrit més, equiparable a qualsevol curs de formació, tenint en compte l'impacte i l'ús de les TIC a les escoles i el domini que s'exigeix als professors però que no se'ls reconeix. Considera que s'hauria de reconèixer aquesta acreditació, tal com es fa en diferents processos selectius de la funció pública, en què s'ha reconegut com a certificat per convalidar una prova d'informàtica.
El Departament d'Ensenyament ha assenyalat, en síntesi, el següent: - Que l'ACTIC no es reconeix, de moment, com a mèrit en els processos de reconeixement de mèrits o en les diferents convocatòries de selecció o provisió que s'adrecen al personal docent. - Que l'article 104.2 j) de la Llei d'educació estableix que els mestres i professors tenen entre les seves funcions la d'utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació, que han de conèixer i dominar com a eina metodològica. - Que cal definir la competència digital docent i que s'ha de regular i s'ha d'establir el procés d'acreditació i de certificació perquè aquesta pugui ser valorada com a mèrit en els processos de reconeixement de mèrits o en convocatòries de selecció o provisió. Per la seva banda, el Departament de Governació i Relacions Institucionals ha comunicat que des de l'entrada en vigor del Decret 89/2009, de 9 de juny, en tots els processos de selecció i de provisió en els quals té competència la Direcció General de Funció Pública s'ha valorat l'acreditació ACTIC d'acord amb les bases de la convocatòria. Tanmateix, en aquest cas la competència en els processos selectius i en els concursos generals i de mèrits correspon al conseller o consellera titular del Departament en matèria de funció pública docent, d'acord amb l'article 117.2 apartats e) i g) de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació. Per tant, tenint en compte que a partir de la regulació de l'ACTIC que conté el Decret 89/2009 no sembla necessari definir la competència digital docent i, d'altra banda, el reconeixement d'aquesta competència com a mèrit podria ser viable atès que no hi ha una llista tancada dels mèrits que es poden exigir, el Síndic demana al Departament d'Ensenyament que valori la petició formulada pel promotor en els termes en què va ser exposada.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
04/11/2011 | Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
24/01/2012 | Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
26/03/2012 | Departament d'Ensenyament | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
08/06/2012 | Departament d'Ensenyament | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
21/08/2012 | Departament d'Ensenyament | Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
07/11/2012 | Departament de Governació i Relacions Institucionals | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
03/01/2013 | Departament de Governació i Relacions Institucionals | Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
10/01/2013 | Departament d'Ensenyament | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
14/01/2013 | Direcció General de Funció Pública | Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
23/01/2013 | Departament de Governació i Relacions Institucionals | Resolució |
11/03/2013 | Departament d'Ensenyament | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
15/03/2013 | Departament d'Ensenyament | Vulneració |