Resolució
Q-04001/2013 Disconformitat amb la manca de resolució d'una reclamació de responsabilitat patrimonial presentada contra l'Ajuntament de Badalona

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Responsabilitat patrimonial
Data d'inici 27/05/2013
Data de l'últim moviment 28/02/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Badalona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resolució de la reclamació de responsabilitat patrimonial que va presentar contra l'Ajuntament de Badalona en data 16 de març de 2007 per danys ocasionats en una tanca de la seva propietat i que imputa a una actuació municipal.

Contingut

L'Ajuntament de Badalona assenyala que la reclamació es va tramitar d'acord amb el procediment establert per a aquest tipus de reclamacions, si bé no es va dictar resolució expressa. 

Certament, com s'assenyala a l'informe de l'Ajuntament, la reclamació es podia entendre desestimada per transcurs del termini per resoldre, que habilita la persona interessada a formular recurs en via judicial contra la desestimació de la reclamació. 

No obstant això, com també destaca l'informe, la figura del silenci administratiu no exonera l'Administració del deure legal de resoldre expressament. Cal tenir en compte, així mateix, que en aquest cas es tracta d'una reclamació formulada l'any 2007, sense que la informació rebuda assenyali cap circumstància que expliqui un endarreriment tant perllongat en la tramitació. 

L'informe assenyala també que no es pot considerar provada la relació de causalitat entre el dany sofert i l'actuació administrativa, si bé no s'inclou cap document sobre les actuacions practicades i només es fa referència a la pràctica d'una prova testifical que no va tenir un resultat favorable al plantejament de la reclamació. 

D'acord amb les consideracions precedents, doncs, el Síndic recorda a l'Ajuntament el deure legal de resoldre expressament la reclamació patrimonial que ha motivat aquesta queixa i, atès el temps transcorregut des que es va formular la reclamació, el Síndic demana que la resolució s'adopti en el termini més breu possible.

Tramitació

Data Administració Tràmit

06/06/2013 Ajuntament de Badalona Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/08/2013 Ajuntament de Badalona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/10/2013 Ajuntament de Badalona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/12/2013 Ajuntament de Badalona Resolució pendent d'acceptació
31/12/2013 Ajuntament de Badalona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
04/02/2014 Ajuntament de Badalona Irregularitat
28/02/2014 Ajuntament de Badalona Seguiment finalitzat