El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la tramitació d'un expedient sancionador de trànsit.
Exposa que en data 28 d'octubre de 2010 va adquirir fermesa una resolució sancionadora en matèria de trànsit, i que el dia 23 de desembre de 2011 va presentar un escrit en què demanava que es declarés la prescripció de la sanció atès que no n'havia tingut coneixement de l'inici del procediment d'execució. Va presentar un recurs extraordinari de revisió el dia 14 de maig encara pendent de resolució, en què exposa que va rebre una resolució emesa el mateix dia 14 de maig que no donava resposta a les al·legacions plantejades sobre la prescripció de la sanció sinó sobre una possible prescripció de la infracció, que el promotor no havia qüestionat en cap moment.
Un cop analitzada tota la informació de què es disposa, el Síndic posa de manifest el següent:
La infracció es va cometre el 3 de març de 2010, és a dir, abans de l'entrada en vigor de la Llei 18/2009, de 23 de novembre, per la qual es modifica el Text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.
En data 28 d'octubre de 2010 es va dictar resolució sancionadora, contra la qual el promotor no va interposar cap recurs. Per tant, va esdevenir ferma en via administrativa.
Tot i això, en data 23 de desembre de 2011, el promotor va presentar un escrit en el qual manifestava que s'havia produït la prescripció de la sanció, ja que d'acord amb l'article 81.3 de la Llei de trànsit vigent en el moment en què es va cometre la infracció, el termini de prescripció de les sancions és d'un any, a comptar des del dia següent al dia en què adquireix fermesa la resolució per la qual s'imposa la sanció corresponent.
Per tant, queda palès que, d'una banda, la resolució sancionadora era ferma en via administrativa, atès que la persona interessada no va presentar recurs de reposició dintre del termini d'un mes des que es va dictar la resolució sancionadora; i de l'altra, la sanció havia prescrit, atès que el procediment de constrenyiment no es va iniciar en el termini d'un any des de que es va dictar resolució.
En qualsevol cas, el Síndic entén que l'escrit de data 23 de desembre de 2011, en el qual el promotor manifestava que s'havia produït la prescripció de la sanció, no podia ser considerat recurs de reposició, ja que era del tot extemporani, ja que havia transcorregut, amb escreix, més d'un any del termini de què disposava per interposar-lo.
Per tant, el Síndic no comparteix l'argumentació de la Junta de Finances que la fermesa de la resolució sancionadora de data 28 d'octubre de 2010 es va produir el 14 de maig de 2012, quan es va notificar al promotor la resolució del recurs de data 23 de desembre de 2011.
Fetes aquestes consideracions, el Síndic suggereix al Departament d'Interior que anul·li la sanció imposada al promotor atès que ha prescrit.