El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la publicació en el Butlletí Oficial de la Província (en endavant BOP) de Barcelona de data 14 de maig de 2012 d'una convocatòria de selecció per al sistema de concurs de mèrits d'una plaça temporal d'auxiliar administratiu del grup de classificació C2, vacant a la plantilla de personal laboral de l'Ajuntament de Subirats. Exposa que ell va participar en un altre procés selectiu per a la provisió d'una plaça del mateix grup de classificació l'any 2011, d'acord amb les bases del qual les persones que l'haguessin superat però no haguessin estat proposats per al nomenament o contractació per manca de plaça, s'incorporaven a una borsa de treball.
La constitució de la borsa havia de servir per cobrir vacants temporals que es produïssin a l'Ajuntament durant un període de quatre anys i, malgrat que la persona interessada va quedar en tercer lloc en el procediment i va ser inclòs en la borsa, manifesta que en cap cas no se l'ha trucat per cobrir la vacant convocada.
Atès que el promotor manifesta que havia quedat inclòs en la borsa de treball esmentada però que no se'l va convocar per cobrir la vacant, el Síndic ha demanat a l'Ajuntament de Subirats que l'informi sobre aquest assumpte i, més concretament, sobre les persones que van integrar la borsa de treball i sobre el seu funcionament des que es va constituir.
Tanmateix, l'Ajuntament només ha informat que està previst que en la propera sessió plenària es deixi sense efectes la creació de la borsa que es va establir en les bases per a la convocatòria de la plaça d'auxiliar administratiu de l'any 2011.
El Síndic recorda a l'Ajuntament que, d'acord amb reiterada jurisprudència, el contingut de les bases dels processos selectius és la llei d'aquests processos, i que no es pot invocar una presumpta il·legalitat d'aquestes bases fora del termini que s'atorga per impugnar-les, d'acord amb la llei de procediment administratiu. Per aquest motiu, les bases vinculen l'Administració i alhora han de considerar-se acceptades pels concursants pel fet de participar en el procés.
Concretament, les bases de la convocatòria publicades al BOP de Barcelona de data 15 de març de 2011 en què la persona interessada va participar determinaven la creació i finalitat de la borsa de treball en els termes esmentats més amunt i vinculaven no només les persones participants sinó també l'Administració, d'acord amb el que estableix de manera reiterada la jurisprudència del Tribunal Suprem (STS de 16 de desembre de 1986, 8 i 13 de juny de 1988 i 14 de setembre de 2004, entre d'altres).
En conseqüència, si bé el Síndic entén que el sol fet que el promotor fos un dels integrants de la borsa esmentada no li generava cap dret a cobrir la vacant que es va produir, considera que l'actuació de l'Ajuntament de convocar un nou concurs de mèrits per a una plaça temporal de la categoria d'auxiliar administratiu va ser contrària al compromís adquirit en virtut de les bases d'utilitzar la borsa de treball conformada per les persones que van superar el procés selectiu de 2011 per tal de cobrir els llocs que puguin quedar vacants temporalment.
Amb aquest recordatori, el Síndic posa fi a la seva intervenció en aquest assumpte.