Resolució
Q-04036/2010 Queixa contra Renfe pel tracte rebut per part d'una revisora.

Matèries
Consum
Transports
Data d'inici 30/08/2010
Data de l'últim moviment 20/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa la seva queixa envers el tracte rebut per part d'una revisora després que aquesta li requerís el bitllet de transport. Tot i disposar de l'abonament mensual correcte, tal com es va comprovar posteriorment a l'estació de Vic, la revisora es va negar a a identificar-se i a demanar disculpes a la persona interessada.

Contingut

El Departament de Territori i Sostenibilitat informa que el motiu pel qual no va poder atendre el full de reclamació de la persona interessada és que aquesta persona no va facilitar cap adreça ni telèfon.

Quant a l'objecte de la queixa, el Síndic indica que cal garantir que la identificació del personal que acompleix tasques revisores es mostri de manera clara i visible a fi de dotar de seguretat jurídica la relació entre l'usuari i l'empresa que ofereix un servei públic.

D'altra banda, l'usuari té dret a ser tractat correctament pels agents de l'empresa i a formular les reclamacions que consideri convenients en relació amb la prestació del servei, de manera que quan es pugui constatar que s'ha tractat de manera errònia una persona caldrà demanar-li disculpes.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/09/2010 Departament de Política Territorial i Obres Públiques (20/12/2003 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/10/2010 Departament de Política Territorial i Obres Públiques (20/12/2003 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Territori i Sostenibilitat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/07/2011 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució