La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de suport educatiu al seu fill, que té una discapacitat reconeguda del 36% que li ha impedit l'assistència a classe durant períodes freqüents. Per aquest motiu, la família de l'alumne ha sol·licitat en diverses ocasions un mestre a domicili.
Tot i això, han estat informats que, segons la regulació actual dels mestres a domicili, el seu fill no compleix els requisits exigits perquè li sigui atorgat aquest ajut.
En el tràmit d'altres queixes, el Síndic ha fet constar la conveniència d'adoptar mesures per cobrir les diferents necessitats de suport educatiu dels alumnes que pateixen una malaltia, per garantir la igualtat d'oportunitats en l'aprenentatge. El Departament d'Ensenyament ha informat de motius organitzatius que impedeixen atorgar suport domiciliari als alumnes que pateixen un tipus de malaltia crònica que no comporta absències a l'escola de més de trenta dies, ja que cal disposar d'un temps mínim per presentar la sol·licitud, estudiar-la, aprovar-la, cercar un mestre i assignar-lo a l'alumne. Per aquest motiu, no està resolt el suport educatiu al domicili a aquests alumnes.
En vista d'aquesta informació, el Síndic suggereix al Departament d'Ensenyament, d'una banda, que estudiï la manera de donar suport educatiu a domicili al fill de la promotora, malalt crònic que té absències menors de trenta dies però freqüents, buscant mecanismes per assignar-li un mestre de suport a domicili per al curs 2012-2013, mitjançant un procediment breu; i de l'altra, que estudiï els mecanismes necessaris per fer possible aquest suport educatiu al domicili als alumnes amb malalties cròniques que impliquin absències sovintejades però menors de trenta dies, per tal de garantir el seu dret a l'educació i la igualtat d'oportunitats amb els alumnes que pateixen malalties que comporten absències superiors als trenta dies.