Resolució
Q-04065/2012 Disconformitat amb la resposta de l'Institut Municipal de Serveis Socials de l'Ajuntament de Barcelona a una sol·licitud d'accés i d'obtenció de còpia de la documentació lliurada per demanar el programa individual d'atenció

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 04/06/2012
Data de l'últim moviment 20/06/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa exposa la seva disconformitat amb el contingut de l'escrit que l'Institut Municipal de Serveis Socials li va trametre el 21 de novembre de 2011 en resposta a la sol·licitud d'accés i d'obtenció de còpia de la documentació que va haver de lliurar per demanar el programa individual d'atenció (en endavant PIA) a favor del seu pare, mort el 16 de juliol de 2008. 

La promotora va exposar -en un escrit de 30 de setembre de 2011 adreçat al Districte de Sants-Montjuïc- que la treballadora social dels Serveis Socials de Cotxeres de Sants encarregada de tramitar el PIA del seu pare no va considerar necessari lliurar-li cap resguard i només li va facilitar el seu número de mòbil. Quan va morir el seu pare, la promotora s'hi va posar en contacte per demanar-li una còpia de la documentació, sense èxit.

En resposta d'aquest escrit, la promotora va rebre la carta de l'Institut Municipal en què se li comunica que de conformitat amb l'article 2.4 del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica de protecció de dades, no es poden facilitar dades de persones finades atès el caràcter personalíssim d'aquestes, ni tan sols a les persones vinculades al finat.

Contingut

El Síndic observa que l'article 2.4 del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, esmentat per l'Institut Municipal de Serveis Socials estableix que el Reglament de protecció de dades no és aplicable a les dades relatives a les persones finades, però que les persones que hi estiguin vinculades podran adreçar-se als responsables dels fitxers o tractaments amb la finalitat de notificar l'òbit i sol·licitar la cancel·lació de les dades.

Per tant, en vista del contingut d'aquest article i de la demanda que va cursar la promotora, el Síndic entén que la resposta que l'Institut Municipal li va trametre no és encertada, ja que la petició de la promotora s'inscriu en l'exercici del dret d'accés als arxius i registres, establert a l'article 37 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i a l'article 27 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, sens perjudici de l'aplicació, si escau, de les normes d'accés a les dades relatives a la salut.

Per tant, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Barcelona que revisi l'escrit objecte de la queixa i que trameti un nou escrit a la promotora de la queixa, que tingui en compte les disposicions en matèria del dret d'accés als arxius i registres.

Tramitació

Data Administració Tràmit

12/07/2012 Ajuntament de Barcelona Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
04/12/2012 Ajuntament de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
16/05/2013 Ajuntament de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
22/05/2013 Ajuntament de Barcelona Vulneració
20/06/2013 Ajuntament de Barcelona Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-05011/2009