El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta dels Serveis Territorials a Barcelona del Departament de Cultura a les reclamacions que va presentar a través de la bústia electrònica d'aquests serveis territorials.
Exposa que és dramaturg i es queixa del fet que a Catalunya és impossible poder presentar obres a les diferents sales teatrals públiques o subvencionades, ja que la programació de les produccions anuals sempre està tancada.
L'informe de la directora dels Serveis Territorials a Barcelona del Departament de Cultura posa de manifest que la programació del Teatre Nacional de Catalunya ja estava tancada quan la persona interessada s'hi va adreçar.
Amb independència del contingut de la resposta, el Síndic recorda que d'acord amb als articles 21 i 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, per la qual es regula el règim jurídic i de procediment de les administracions públiques, es reconeix en l'àmbit del dret a la bona administració que els ciutadans tenen dret a ser atesos i a obtenir resolució expressa. Aquest dret ja havia estat reconegut en el Codi de bones pràctiques administratives que el Síndic va elaborar l'any 2009 i que va posar en coneixement de totes les administracions públiques catalanes.