La persona interessada es mostra disconforme envers la sanció que se li va imposar per una suposada infracció d'estacionament. Aquesta persona ha negat els fets que se li imputen i ha demanat mitjançant escrit d'al·legacions que s'aportin elements de suficients que provin l'afirmació del vigilant que va estendre el butlletí de denúncia.
L'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat afirma que no disposa de més prova de la comissió de la infracció que l'informe de ratificació de la denúncia emès pel vigilant de l'empresa encarregada del control de vehicles d'una zona de reserva d'estacionament per a residents.
Així mateix, entén que tot i que les denúncies emeses pels vigilants no tenen presumpció de veracitat com les dels agents de l'autoritat, no es pot negar totalment el seu valor com a mera prova testifical, i s'ha de pressuposar que aquests vigilants exerceixen la seva funció professional amb rigor i professionalitat.
El Síndic assenyala que el Tribunal Suprem ha reafirmat en diverses sentències la negació de la consideració d'agents de l'autoritat als controladors o vigilants de les zones de reserva d'estacionament. Així, segons la sentència d'1 d'octubre de 1991, la simple denúncia d'un vigilant equival a la denúncia d'un particular, i en no ser adverada per proves posteriors no té força suficient per acreditar els fets denunciats.
En nombroses ocasions, el Síndic ha remarcat la necessitat que l'Administració aporti tots els elements probatoris possibles que té a l'abast amb relació als fets denunciats, fins i tot quan les denúncies són emeses pels agents de seguretat.
Cal, doncs, disposar de les proves de càrrec suficients per desvirtuar el principi de presumpció d'innocència, ja que aquest principi, segons la Sentència del Tribunal Constitucional 212/1990, proscriu tota sanció imposada per l'Administració sense una mínima activitat probatòria de càrrec. Ningú no està obligat a provar la pròpia innocència, de manera que qualsevol insuficiència de la prova aportada per l'Administració s'ha de traduir en un pronunciament absolutori d'aquesta.
Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat que anul·li la sanció imposada i que utilitzi mitjans probatoris, tals com fotografies dels vehicles mal estacionats, per tal de tramitar amb les garanties suficients els expedients sancionadors corresponents.
El consistori, ha atès el suggeriment del Síndic i ha dictat una resolució que revoca la sanció imposada i arxiva l'expedient. D'altra banda, i com a mesura per obtenir proves de càrrec addicionals a les denúncies dels vigilants, l'Ajuntament exposa que a partir d'ara aniran acompanyades de la fotografia digital corresponent.