El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació de l'escola on ha estat escolaritzada la seva filla fins al mes de maig de 2013 i l'actuació del Departament d'Ensenyament.
Exposa que la seva filla ha patit agressions verbals i físiques per part d'altres alumnes al centre, i que ni l'escola ni la Inspecció han intervingut per aturar aquesta situació i protegir-la. Segons diu, la família va tenir coneixement de la situació a partir de la família d'una altra alumna, i s'han adreçat diverses vegades tant a l'escola com a la Inspecció per demanar la seva intervenció i perquè canviessin la seva filla de grup.
La família també exposa que la nena pateix la síndrome d'Usher, i rep tractament al centre de recursos educatius per a deficients auditius. Això no obstant exposen que la direcció del centre nega tant que l'alumna pateixi aquesta síndrome com les agressions que relata la família, que atribueixen a una invenció de la nena.
Tot i que el Síndic valora positivament les actuacions que va dur a terme l'escola i les mesures adoptades, el desenllaç de la situació que planteja el promotor evidencia que la situació no va tenir una resolució finalment positiva des del punt de vista de l'interès de l'alumna, que va haver de canviar de centre.
En l'informe tramès pel Departament d'Ensenyament es fa referència a la manca de col·laboració i a la desconfiança de la família. Tot i això, cal tenir en compte que l'escolta de l'infant i la resposta a la família són elements que també cal treballar dins d'una situació d'aquesta complexitat.
Des d'aquesta perspectiva, el Síndic suggereix al Departament, d'una banda, que revisi la intervenció que es va dur a terme en aquest cas i valori si va ser adequada i suficient, i que analitzi si cal introduir elements de millora que incideixin en el clima educatiu i en la resposta que es dóna a aquest tipus de situació en aquesta escola de cara a futurs casos que puguin sorgir; i d'altra banda, que vetlli pel clima educatiu del grup en què estava escolaritzada l'alumna i per la resta d'alumnat.