La persona interessada planteja la seva queixa envers una oficina de treball, ja que exposa que no la van informar adequadament ni li van indicar les dates per anar a renovar la demanda d'ocupació, la qual cosa li ha comportat la suspensió de la prestació d'atur.
De l'escrit presentat per la direcció del Servei Català d'Ocupació (en endavant SOC), se'n desprèn la manca de competència del Departament d'Empresa i Ocupació per tal de poder resoldre sobre l'anul·lació de la proposta de suspensió de la prestació.
No obstant això, atès que la persona interessada es queixava de la gestió deficient del SOC i de la manca total d'informació, ja que la conclusió va ser que tot plegat va culminar amb la proposta de sanció indicada, el Síndic entén que se li haurien de donar les explicacions corresponents i la resposta adient sobre la manca d'informació adequada.
Així mateix, suggereix que es millori la coordinació entre els òrgans del SOC i del Servei Públic d'Ocupació Estatal de les oficines de treball, atesa la presumpta descoordinació entre el diferent personal d'ambdós organismes.
Finalment, el Síndic també suggereix que s'enviï un escrit al domicili de la persona interessada, en el qual es doni resposta a les seves manifestacions i consideracions sobre la gestió del SOC, pel fet de no informar-la sobre la renovació de la prestació de l'ocupació ni sobre les gestions fetes.
El Departament d'Empresa i Ocupació ha atès les consideracions del Síndic, ha corregit la manca d'informació i ha acceptat els suggeriments efectuats.