El promotor exposa que en data 16 d'octubre de 2007 el Servei d'Atenció a les Persones de les comarques de Barcelona va emetre la resolució que reconeixia al seu pare un nivell de dependència de grau III nivell 1.
Malgrat això, tot i que en la mateixa resolució el Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) es comprometia a establir el programa individual d'atenció (en endavant PIA) de la persona interessada en un termini màxim de tres mesos a comptar des del dia següent de la data en què es va emetre aquesta resolució, de moment ningú no s'ha posat en contacte amb la família de la persona interessada per poder determinar els serveis i les prestacions més adients a les seves necessitats.
El promotor mostra la seva disconformitat amb el fet que, a hores d'ara, ja ha transcorregut més d'un any des de la resolució i un any i quatre mesos des de la sol·licitud, de data 12 de juny de 2007.
L'anterior DASC ha tramès al Síndic una còpia de la resolució del PIA de la persona interessada, a més de la calculadora PIA del seu expedient.
En vista d'això, el Síndic observa, d'una banda, que la data de la resolució del PIA és el 25 de juliol de 2008, però que aquesta informació, fins que no s'ha facilitat, ha estat reiterada al Departament en dues ocasions, al maig i al juliol de 2009. A més, a hores d'ara encara es desconeix el motiu de la demora en la tramesa de la informació sol·licitada.
I d'altra banda, segons el procediment de càlcul del DASC, s'observa que al sol·licitant li pertoquen 0 euros, atès que ja percep la pensió de gran invalidesa de la Seguretat Social.
Tanmateix, en la resolució PIA que s'ha dictat i en què s'ha acordat la prestació econòmica per cuidador no professional, s'entén que es va ometre aquesta dada perquè el cuidador volia donar-se d'alta en la Seguretat Social.
Altrament, si s'examina la resta de resolucions PIA que es dicten, s'observa que a banda de fer-hi constar la modalitat d'intervenció més adequada a les necessitats de la persona dependent i la data defectes, es fa constar la quantitat en concepte d'aportació pública. Per tant, el Síndic considera que res no impedeix recollir-hi aquesta dada.
D'acord amb el que s'ha exposat, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que en aquells casos en què l'aportació pública sigui de 0 euros, aquesta dada es faci constar en la resolució PIA que es dicti, i que es reflecteixin els motius d'aquesta decisió per tal que els òrgans administratius o jurisdiccionals corresponents puguin fer-ne el control o la fiscalització oportuna.
El Síndic ha rebut un informe del Departament de Benestar Social i Família en què exposa que ?els supòsits en que la prestació consensuada a l'acord PIA sigui d'un import 0, es considera que aquesta informació s'ha de fer constar, com fins ara, a la resolució i no a l'acord PIA?, i que ?fer constar l'import 0 a la resolució és una informació beneficiosa pel ciutadà, ja que tot i que la prestació econòmica de cuidador no professional no resulta favorable, sí consta la identificació de la persona responsable la qual cosa li permetrà donar-se d'altra i cotitzar al conveni especial de la Seguretat Social?.
De conformitat amb això, el Síndic entén entenc que el Departament ha acceptat el seu suggeriment en el sentit que la manera de procedir en aquest cas ha estat una constant per aquest departament en els termes que assenyala.
Per tant, el Síndic dóna per closes les seves actuacions en aquest assumpte.