Q-04166/2008 | Manca de pagament del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una prestació econòmica reconeguda per a assistent personal. |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora es queixa d'un procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret a les prestacions i als serveis vinculats. Concretament, la persona interessada manifesta que el Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) li ha concedit una ajuda mensual per fer front al pagament d'una persona de suport que l'acompanyi en la seva jornada laboral. S'entén, tot i que no s'indica expressament, que fa referència a la prestació econòmica per a assistent personal. La sol·licitant manifesta, però, que encara no ha rebut cap pagament, per la qual cosa s'ha generat un deute -segons exposa- des del mes de març de 2007. Diu que aquest retard li comporta perjudicis importants per la impossibilitat d'assumir les despeses necessàries per a la seva atenció.
El DASC indica que en data 28 de novembre de 2008 es va dictar la resolució d'aprovació del Programa individual d'atenció (PIA) de la persona interessada, emesa pel Servei d'Atenció a les Persones dels Serveis Territorials a Girona. En la part dispositiva d'aquesta resolució s'estableix el següent: "... les modalitats d'intervenció més adequades a les necessitats de la sol·licitant són: Prestació econòmica per a assistent personal. Amb efectes econòmics des de la data 01/10/2007." Tanmateix, el Síndic constata que no es concreta la quantia que correspon a aquesta prestació, tot i ser un element essencial del dret de la persona, i recorda que hauria d'estar detallat expressament en la resolució, per tal de complir amb la seguretat jurídica necessària. Per això, el Síndic suggereix al recent Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions oportunes per tal que es corregeixi aquesta resolució, de manera que s'expressi la quantia concedida a la promotora en concepte de prestació econòmica. Com a resposta, el Departament de Benestar Social i Família ha informat que es farà la rectificació de la resolució amb indicació de l'import de la prestació, que ja s'està abonant a la persona interessada. Cal entendre, doncs, que s'ha acceptat el suggeriment i, de conformitat amb això, el Síndic finalitza les actuacions en aquest assumpte.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
14/10/2008 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
20/02/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
15/05/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
23/06/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
26/10/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
22/03/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
07/12/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració posterior a la primera |
23/12/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/12/2010 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
13/01/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
02/05/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
26/05/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
23/06/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució |