El promotor de la queixa, un jove de dinou anys que pateix dislèxia i trastorn per dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat (en endavant TDAH), manifesta la seva disconformitat amb la prova d'accés a grau superior.
Exposa que va presentar la sol·licitud d'adaptació personalitzada de les proves d'accés a cicles formatius de formació professional inicial, que va ser resolta favorablement mitjançant resolució de 29 d'abril, amb diverses adaptacions, entre les quals hi ha: Garantir que es comprèn el que se li demana i donar informació i fer els aclariments que requereixi.
El promotor va presentar una reclamació contra les qualificacions obtingudes a la prova, en data 30 de maig, i va presentar una segona reclamació l'1 de juny, les quals van ser resoltes el 8 de juliol en sentit denegatori, sobre la base del corresponent informe de la Inspecció educativa.
El promotor de la queixa està disconforme amb la resolució perquè entén que no ha entrat en el fons de la reclamació: la informació errònia que li va ser facilitada pel docent en el moment de la prova, en la matèria d'anglès. En la revisió de l'examen d'anglès, va ser informat que estava molt ben fet però que no tractava el tema que li havien demanat, sinó un altre de diferent. En aquesta revisió se li va dir que li mancaven 8 mil·lèsimes per aprovar l'examen, la qual cosa li suposaria passar la prova d'accés.
El Departament d'Ensenyament informa que la persona interessada va demanar una adaptació personalitzada de la prova, que es va resoldre favorablement per resolució de 29 d'abril de 2011, atès que va acreditar una discapacitat legalment reconeguda.
A més, la persona interessada va ser declarada no apta a la part comuna per no arribar al mínim de 3 punts. Per obtenir aquesta qualificació li faltaven 0,01 punts.
La resolució de 29 d'abril de 2011 d'adaptació personalitzada de les proves d'accés a cicles formatius de formació professional inicial que es va fer a la persona interessada establia en el punt primer: Donar temps suficient (...), avisar una estona abans d'acabar l'examen (...), donar la informació i fer els aclariments que requereixi i garantir que comprèn el que se li demana.
Segons la informació que facilita el Departament d'Ensenyament, el Síndic entén que no es va complir al punt en què es garanteix que l'alumne comprèn el que se li demana.
D'acord amb això, el Síndic suggereix que es revisi la reclamació de la persona interessada en el sentit de valorar si en aquest cas es va complir el contingut de la resolució de 29 d'abril de 2011 pel que fa a ?garantir que comprèn el que se li demana?, i si es va tenir en compte la discapacitat i les dificultats de comprensió i aprenentatge que presenta la persona interessada en la resolució de la seva reclamació.