El promotor de la queixa manifesta que va presentar una denúncia contra un servei esportiu de Granollers a l'Agència Catalana del Consum per raó de l'augment de l'import de la quota que abonen els socis.
Exposa que en data 9 de maig de 2007 es va comunicar l'admissió a tràmit d'aquesta denúncia però que no li ha estat comunicada la incoació d'expedient sancionador o, si escau, l'arxivament de la denúncia.
El promotor també es queixa de la manca de resposta de l'Ajuntament de Granollers a un escrit en relació amb aquesta mateixa qüestió.
Pel que fa a l'Agència Catalana del Consum, l'actual Departament d'Economia i Coneixement va comunicar al Síndic que ja havia donat resposta a la denúncia de la persona interessada, si bé amb posterioritat a la intervenció del Síndic, i que ja se li van indicar els motius pels quals el Departament entenia que no era possible la intervenció d'aquest organisme.
Per la seva banda, l'Ajuntament de Granollers ha indicat que l'acord d'augmentar la quota social va ser adoptat en assemblea general extraordinària del club esportiu, de 9 de juny de 2008, amb 20 vots a favor i 4 en blanc.
El consistori assenyala també que, d'acord amb els Estatuts del club, l'Assemblea General és l'òrgan superior de govern del club i li correspon, entre altres funcions, fixar la quantia de les quotes socials, excepte quan es tracta d'actualitzar-ne el valor amb el percentatge de variació de l'índex de preus des de la darrera modificació.
Finalment, segons assenyala l'Ajuntament, la convocatòria de la sessió extraordinària indicada es va exposar al taulell d'anuncis de la instal·lació i es va publicar a la Revista del Vallès.
Certament, una modificació de les quotes que satisfan els socis d'un club esportiu l'ha d'acordar l'òrgan que estatutàriament té atribuïda aquesta funció, sense que l'Ajuntament intervingui en aquesta decisió. En aquest sentit, el fet que la piscina municipal sigui gestionada per aquest club esportiu no comporta que les decisions que adoptin els òrgans de govern del club que afecten els seus socis siguin imputables a l'Ajuntament de Granollers.
Sens perjudici d'això, el Síndic ha recordat a l'Ajuntament de Granollers el deure legal de donar resposta expressa a la petició que la persona interessada li va adreçar al seu moment.
Així mateix, el Síndic vol destacar també l'endarreriment de l'Ajuntament a l'hora de respondre la seva petició d'informació, que no s'adiu amb el deure de totes les administracions de col·laborar amb el Síndic de Greuges.
Amb les consideracions anteriors i per els raons que s'han indicat, el Síndic dóna per finalitzada aquesta actuació.