Resolució
Q-04249/2011 Disconformitat amb el sistema d'avaluació dels treballs de recerca al col·legi Sagrat Cor de Jesús de Tarragona

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Professors
Data d'inici 27/06/2011
Data de l'últim moviment 29/06/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el sistema d'avaluació dels treballs de recerca al col·legi Sagrat Cor de Jesús de Tarragona. 

Exposa que va reclamar la puntuació màxima per al treball de recerca del seu fill, atès que complia totes les pautes donades pel centre, però que la mateixa direcció va desestimar la seva petició. Considera que l'actuació del professor que va tutoritzar al seu fill va ser passiva i que no va avaluar el treball de manera objectiva.

Contingut

Un cop analitzat l'expedient de queixa i la documentació tramesa pel Departament d'Ensenyament, el Síndic formula les consideracions següents:

1. La notificació de la resolució de data 15 de juliol de 2011 dels Serveis Territorials d'Ensenyament de Tarragona per la qual es desestima la reclamació presentada per la persona interessada no té registre de sortida, i el promotor indica que li va ser notificada per mitjà de l'escola i no directament des dels Serveis Territorials d'Ensenyament, on ell havia presentat la reclamació. 

2. L'argumentació de la resolució no fa referència a les expectatives generades des de l'escola a la família i a l'alumne pel que fa a la compensació de nota a final de curs, amb l'objectiu de donar resposta motivada a tots els aspectes inclosos en la reclamació de la persona interessada.

3. D'altra banda, tampoc no es respon a la reclamació de la persona interessada, que demanava que es valorés la prova documental que aportava (informe de 25 d'octubre de 2010 del tutor del treball de recerca, informe de 5 d'octubre del tutor del treball de recerca, i correu electrònic d'1 de juny de 2011 del director del centre, en el qual deixa constància que la intenció del centre és compensar l'errada). 

4. La resolució de 15 de juliol esmenta que el dia 6 de juny els pares de l'alumne van presentar una reclamació al director del centre, i en canvi el promotor addueix que l'escrit va ser adreçat al consell escolar, que mai va respondre. 

5. La notificació és un tipus d'ofici pel qual es comunica a la persona interessada una resolució o qualsevol altre acte administratiu. Com altres documents administratius, la notificació segueix una estructura generalment constant i s'ajusta als trets de funcionalitat i de formalitat que caracteritzen les comunicacions oficials. Així, les dades d'identificació del document s'han de fer constar en el marge superior dret. En aquest cas, la notificació no inclou aquest numero de referència, ni la data de sortida del document.

L'article 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que ?s'han de notificar als interessats les resolucions i els actes administratius que afectin els seus drets i interessos?, i l'article 59 determina que ?en els procediments iniciats a sol·licitud de l'interessat, la notificació s'ha de fer en el lloc que l'interessat hagi assenyalat a aquest efecte en la sol·licitud?.

En aquest cas, la persona interessada va rebre la resolució a la seva reclamació en un sobre, en el qual s'indicava com a remitent el col·legi Sagrat Cor de Jesús de Tarragona, tot i que la reclamació es va interposar davant dels Serveis Territorials d'Ensenyament.

En tot cas, si la notificació de la resolució va ser per mitjà de l'escola per motius de manca de detall en la reclamació de la persona interessada de l'adreça on havia de ser notificada la resolució, això no obsta que aquesta hauria d'haver estat emesa amb registre de sortida, tenint en compte el paper institucional que compleix la notificació com a garantia individual.

En aquest sentit, el Síndic considera que s'hauria de fer un esforç per assegurar que les reclamacions relatives a les qualificacions finals dels alumnes siguin resoltes amb les màximes garanties, objectivitat i imparcialitat des del Departament d'Ensenyament.

Per tot això, el Síndic suggereix al Departament d'Ensenyament que revisi el procediment seguit en aquest cas.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/07/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/09/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/11/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/02/2012 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
24/04/2012 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
21/05/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
26/06/2012 Departament d'Ensenyament Resolució
29/06/2012 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Decret 279/2006, de 4 de juliol, sobre drets i deures dels alumnes i regulació de la convivència en els centres educatius no universitaris de Catalunya- DOGC.4670 (06/07/2006)
Ordre EDU/554/2008, de 19 de desembre, per la qual es determinen el procediment i els documents i requisits formals del procés d?avaluació i diversos aspectes organitzatius del batxillerat i la seva adaptació a les particularitats del batxillerat a distància i del batxillerat nocturn- DOGC.5287 (30/12/2008)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)