El representant d'un sindicat comunica el seu desacord amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Caldes d'Estrac a una petició d'informació que va sol·licitar en data 21 de maig de 2010.
En aquest document sol·licitava informació diversa relativa a la contractació i al nomenament de personal laboral i/o interí funcionari sense la preceptiva aprovació de les ofertes públiques d'ocupació corresponents. Més concretament feia esment a sis llocs de treball ocupats sense cap tipus de convocatòria sotmesa als principis constitucionals d'accés a la funció pública.
Igualment, la persona interessada demanava conèixer, en el cas que s'al·legués la urgència de la contractació d'aquest personal, els motius que la justifiquessin i si s'havien respectat els temps màxims de permanència en el lloc de treball, d'acord amb la normativa vigent en aquests tipus de nomenaments.
L'Ajuntament de Caldes exposa, en primer lloc, que el document de la representació sindical en què es demanava la informació s'havia debatut àmpliament en diverses reunions mantingudes per l'Ajuntament amb el comitè d'empresa, i concretament fa referència a les reunions que van tenir lloc els dies 15 i 22 de gener de 2010.
Igualment, nega que la falta d'informació al?legada pel sindicat sigui certa i, si bé el sindicat no disposa de representació en el comité d'empresa, s'afirma que això no li impedeix l'accés a la informació que sol·licita.
Amb relació amb aquestes afirmacions, el Síndic indica que si bé és cert que el sindicat no forma part del comitè d'empresa i que això no ha de ser obstacle per tenir dret a la informació demanada, no ho és menys que la falta d'informació al?legada pel sindicat es refereix a la petició efectuada pel seu representant en data 25 de maig de 2010, i no al coneixement o no per part del comitè d'empresa de les contractacions a què es fa referència en el document esmentat.
En l'escrit de resposta municipal tramès s'afirma que el sindicat, però, disposa d'aquesta informació, atès que un membre del comitè d'empresa va participar en les reunions assenyalades com a delegada d'un sindicat.
Tanmateix aquesta circumstància, per si sola, no permet afirmar que el sindicat disposa de la informació sol·licitada, atès que aquesta persona participa en el comitè en la seva condició de delegada d'un altre sindicat diferent, tot i que pugui tenir vinculacions amb el primer.
L'Ajuntament insisteix que la documentació de cada contractació (el decret respectiu) s'ha lliurat als representants dels treballadors membres del comitè d'empresa i que en aquest document hi consten els motius, la causa i la fonamentació jurídica de la contractació, que en el cas dels contractes temporals obeeix a la necessitat de cobrir diverses places per obres o serveis de durada incerta, i en el cas del nomenament d'interins per raons d'urgència, fins a la cobertura de la plaça.
D'altra banda, en l'escrit tramès es fa referència a una convocatòria pública d'ocupació de l'any 2010 (BOP 7 de gener de 2011) en què s'assenyalen com a places per ser cobertes per funcionaris de carrera totes les del personal funcionari de la corporació, tant la dels nou nomenaments, com la del personal que es troba en aquesta situació des de fa temps.
Això no obstant, el Síndic recorda que continua sense facilitar-se a la persona interessada la informació sol·licitada en l'escrit de data 25 de maig de 2010, tant pel que fa als sis llocs de treball que s'identificaven, a les condicions en què es van produir aquestes contractacions i al temps màxim de permanència en què han romàs les persones que els ocupen.
Per aquest motiu, suggereix que es faciliti al sindicat la informació que va sol·licitar al seu dia i en els termes en què va formular la seva petició, no únicament en virtut del dret a la informació reconegut als ciutadans, i als sindicats en la Llei orgànica de llibertat sindical -amb la consegüent obligació establerta per a les administracions públiques en l'article 28 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya-, sinó d'acord, també, amb el dret a una bona administració i a l'obtenció una resolució expressa establert a l'article 22 del mateix text normatiu.