La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tracte que es va dispensar al seu marit durant l'estada al servei d'urgències de l'Hospital de Viladecans el dia 24 d'octubre de 2011, i amb el silenci de l'hospital davant la reclamació que va formular la persona interessada, a la qual encara no ha rebut cap tipus de resposta.
En l'informe tramès pel Departament de Salut s'informa que la responsable del Servei d'Urgències va informar per telèfon la persona interessada de l'estat en què es trobaven les gestions efectuades, però que no se la va poder respondre per escrit sobre el problema de tracte amb el professional que va atendre el seu marit ni sobre la correcció de l'exploració que se li va fer a urgències.
Pel que fa a la investigació i la revisió de l'actuació del professional, en l'informe s'indica que ?la Direcció del Servei no ha pogut identificar el professional que s'esmenta, tot i que, d'allò que es deriva de l'informe d'Urgències, el qual està signat pel metge adjunt, no està contraindicada la maniobra de rotació tenint en compte el motiu d'ingrés?.
També s'informa que es va aprofitar la denúncia de la persona interessada per ?recordar en sessió clínica a tots els professionals l'obligatorietat d'identificar-se i la necessitat d'informar dels procediments diagnòstics o terapèutics que es practiquin als malalts?.
Vista la informació tramesa, el Síndic constata que no s'ha correspost la persona interessada per escrit ni s'ha investigat suficientment les diverses qüestions que va plantejar el Síndic. Per tant, aquesta institució suggereix que, atès que la persona interessada va presentar una reclamació per escrit a l'hospital, cal que se la correspongui també per escrit i donar-li la informació corresponent sobre les proves i els procediments mèdics que es van aplicar en el cas del seu marit.
El Síndic també suggereix al Departament de Salut que, en altres casos com aquest, s'actuï amb la diligència necessària pel que fa a les relacions i el tracte dels professionals de la salut amb les persones que atenen. El Síndic recorda que aquests professionals han de ser diligents i correctes i han de tractar els pacients amb cortesia i amb el respecte i la consideració que mereix llur dignitat, i que cal preservar i fer complir aquestes obligacions dels professionals.
Finalment, el Síndic suggereix que s'adoptin les mesures oportunes per identificar el professional que va atendre el marit de la persona interessada al Servei d'Urgències, que s'investigui la seva actuació i que s'informi sobre la valoració que se n'ha fet i sobre les mesures adoptades per corregir, si escau, la seva actuació, a fi que no tornin a succeir fets com els que va denunciar la persona interessada.