Resolució
Q-04256/2012 Manca de resposta a una reclamació relativa al tracte rebut per un pacient a l'Hospital de Viladecans

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 07/06/2012
Data de l'últim moviment 19/09/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tracte que es va dispensar al seu marit durant l'estada al servei d'urgències de l'Hospital de Viladecans el dia 24 d'octubre de 2011, i amb el silenci de l'hospital davant la reclamació que va formular la persona interessada, a la qual encara no ha rebut cap tipus de resposta.

Contingut

En l'informe tramès pel Departament de Salut s'informa que la responsable del Servei d'Urgències va informar per telèfon la persona interessada de l'estat en què es trobaven les gestions efectuades, però que no se la va poder respondre per escrit sobre el problema de tracte amb el professional que va atendre el seu marit ni sobre la correcció de l'exploració que se li va fer a urgències.

Pel que fa a la investigació i la revisió de l'actuació del professional, en l'informe s'indica que ?la Direcció del Servei no ha pogut identificar el professional que s'esmenta, tot i que, d'allò que es deriva de l'informe d'Urgències, el qual està signat pel metge adjunt, no està contraindicada la maniobra de rotació tenint en compte el motiu d'ingrés?.
 
També s'informa que es va aprofitar la denúncia de la persona interessada per ?recordar en sessió clínica a tots els professionals l'obligatorietat d'identificar-se i la necessitat d'informar dels procediments diagnòstics o terapèutics que es practiquin als malalts?. 

Vista la informació tramesa, el Síndic constata que no s'ha correspost la persona interessada per escrit ni s'ha investigat suficientment les diverses qüestions que va plantejar el Síndic. Per tant, aquesta institució suggereix que, atès que la persona interessada va presentar una reclamació per escrit a l'hospital, cal que se la correspongui també per escrit i donar-li la informació corresponent sobre les proves i els procediments mèdics que es van aplicar en el cas del seu marit.

El Síndic també suggereix al Departament de Salut que, en altres casos com aquest, s'actuï amb la diligència necessària pel que fa a les relacions i el tracte dels professionals de la salut amb les persones que atenen. El Síndic recorda que aquests professionals han de ser diligents i correctes i han de tractar els pacients amb cortesia i amb el respecte i la consideració que mereix llur dignitat, i que cal preservar i fer complir aquestes obligacions dels professionals. 

Finalment, el Síndic suggereix que s'adoptin les mesures oportunes per identificar el professional que va atendre el marit de la persona interessada al Servei d'Urgències, que s'investigui la seva actuació i que s'informi sobre la valoració que se n'ha fet i sobre les mesures adoptades per corregir, si escau, la seva actuació, a fi que no tornin a succeir fets com els que va denunciar la persona interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/08/2012 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/01/2013 Institut Català de la Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/02/2013 Institut Català de la Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/05/2013 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
02/07/2013 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
29/08/2013 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
18/09/2013 Departament de Salut Vulneració
19/09/2013 Departament de Salut Seguiment finalitzat