El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de pagament de la prestació de renda mínima d'inserció.
Exposa que li van comunicar que la prestació estava concedida i que es troba en una situació de gran precarietat, ja que no disposa de cap recurs per atendre les necessitats bàsiques.
L'Ajuntament de Badalona indica que el desembre de 2011 es va tramitar una proposta de reactivació de la prestació i que, paral·lelament, atesa la situació de precarietat del promotor, se li va atorgar una prestació econòmica d'urgència. Així mateix, assenyala que el mes de juny va reclamar de nou la reactivació, i que ho va tornar a fer el juliol de 2012.
En vista d'aquesta informació, el Síndic no detecta irregularitat en l'actuació de l'Ajuntament, de manera que finalitza les seves actuacions pel que fa a l'àmbit d'intervenció municipal, tot i que incideix en la conveniència que es mantingui el seguiment per part dels serveis socials i que es posin a l'abast del promotor totes les mesures de suport econòmic possibles.
D'altra banda, el Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació que la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, configura aquesta prestació com una acció de solidaritat de caràcter universal envers els ciutadans i les ciutadanes que pateixen greus dificultats econòmiques i socials, i com un instrument d'inserció mitjançant un tractament integral de les situacions de pobresa i marginació. La prestació econòmica es una peça essencial d'aquest instrument, ja que està destinada a atendre les necessitats bàsiques d'aquelles persones i famílies que no tenen altres recursos.
És evident, per tant, la situació de gran vulnerabilitat en què es troben aquestes persones quan deixen de rebre la prestació, sense cap altre recurs econòmic que permeti atendre les seves necessitats.
Per això, el Síndic insta el Departament un cop més a arbitrar les mesures oportunes per atendre aquestes situacions, prioritzar l'atenció de les persones i famílies que es troben en aquesta situació i fer més àgil la represa de la prestació econòmica, de manera que, un cop ha finalitzat la causa de la suspensió, la reactivació sigui ràpida.
I, pel que fa al cas concret del promotor, el Síndic recomana que es valori convenientment la seva situació, de conformitat amb l'avaluació efectuada pels serveis socials bàsics, i que s'agiliti la resolució i la represa efectiva del pagament.