La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Sitges a la instància que va presentar en data 25 de gener de 2010 a la Regidoria de Seguretat Ciutadana.
En aquesta instància, la persona interessada plantejava el problema de la dificultat d'accés i estacionament al passeig de la Ribera, com a conseqüència de l'execució d'unes obres, que en el moment en què va presentar el seu escrit encara no s'havien efectuat.
En l'informe tramès per l'Ajuntament no s'indica si s'ha donat resposta a la instància de la persona interessada, per la qual cosa el Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions públiques catalanes estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la.
Cal tenir present que l'article 31 del mateix cos legal enumera els principis generals sota els quals han d'actuar les administracions públiques de Catalunya, entre els quals hi ha els d'eficàcia i eficiència, proximitat i transparència i accessibilitat.
Un cop fet aquest recordatori de deures legals, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest expedient.