La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la demora a l'hora de resoldre la sol·licitud de revisió de reconeixement de la situació de dependència presentada a nom de la seva mare.
Exposa que en data 19 de setembre de 2008 es va dictar la resolució per la qual es reconeixia a la persona interessada un grau I nivell 2 de dependència. Atès un empitjorament del seu estat de salut, però, el mes setembre de 2010 es va presentar una sol·licitud de revisió del grau i nivell de dependència, i el mes de febrer de 2011 la persona interessada va ser valorada per l'equip corresponent, però encara no ha rebut la resolució corresponent.
De l'informe del Departament de Benestar Social i Família es desprèn que en data 15 de setembre de 2011 es va dictar la resolució per la qual s'estableix el programa individual d'atenció (en endavant PIA) de la persona interessada, que li reconeix el dret a la prestació econòmica per cuidador no professional amb efectes econòmics des del 4 de març de 2010 i el servei de teleassistència.
En vista d'aquesta informació i atès que la promotora de la queixa ha comunicat que el mes de febrer va començar a percebre la prestació, el Síndic entén que el problema que va motivar la queixa s'ha resolt.
Tot i això, la promotora indica que encara no ha rebut la resolució ni ha estat informada de com es faran efectius els endarreriments pendents. Per aquest motiu, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que revisi la pràctica de la notificació de la resolució per la qual s'estableix el PIA i que, si escau, la torni a enviar, i que informi la promotora de la queixa sobre el pagament de les quantitats pendents, a fi de garantir que la persona interessada tingui coneixement de les qüestions que afecten els seus drets.
Amb aquestes consideracions, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest assumpte.