Resolució
Q-04279/2015 Manca de resposta a diversos escrits presentats a l'Hospital de la Vall d'Hebron

Matèries
Polítiques socials
Salut
Prestacions sanitàries
Data d'inici 18/06/2015
Data de l'últim moviment 11/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

El Síndic recorda al Departament de Salut que d'acord amb els principis d'una bona administració, ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin, també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació, dins del termini legalment previst o en un termini de temps raonable.

A més a més, pel que fa a aquest cas concret, la instrucció elaborada pel Servei Català de la Salut l'any 2004 determina expressament que les entitats proveïdores han de donar resposta per escrit a l'usuari en totes les reclamacions formulades per escrit. En aquesta mateixa instrucció s'especifica que, en qualsevol cas, l'entitat proveïdora s'ha de posar en contacte amb l'usuari en un termini ordinari màxim de quinze dies i ha de donar una resposta definitiva en un termini màxim de sis mesos.

Atès el temps que ha transcorregut des que el promotor de la queixa va presentar la seva sol·licitud sense haver obtingut resposta, el Síndic suggereix al Departament que doni les ordres oportunes perquè es faci arribar una resposta raonada al promotor com més aviat millor.

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/07/2015 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
24/08/2015 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
30/11/2015 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
10/12/2015 Departament de Salut Irregularitat
11/12/2015 Departament de Salut Seguiment finalitzat