El Síndic recorda al Departament de Salut que d'acord amb els principis d'una bona administració, ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin, també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació, dins del termini legalment previst o en un termini de temps raonable.
A més a més, pel que fa a aquest cas concret, la instrucció elaborada pel Servei Català de la Salut l'any 2004 determina expressament que les entitats proveïdores han de donar resposta per escrit a l'usuari en totes les reclamacions formulades per escrit. En aquesta mateixa instrucció s'especifica que, en qualsevol cas, l'entitat proveïdora s'ha de posar en contacte amb l'usuari en un termini ordinari màxim de quinze dies i ha de donar una resposta definitiva en un termini màxim de sis mesos.
Atès el temps que ha transcorregut des que el promotor de la queixa va presentar la seva sol·licitud sense haver obtingut resposta, el Síndic suggereix al Departament que doni les ordres oportunes perquè es faci arribar una resposta raonada al promotor com més aviat millor.