Resolució
Q-04287/2009 Manca de resposta del Departament d'Acció Social i Ciutadania a dues reclamacions prèvies contra una resolució de reconeixement de grau i nivell.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 10/09/2009
Data de l'últim moviment 13/01/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora es queixa del procediment de reconeixement de la seva situació de dependència i del dret a les prestacions i als serveis vinculats, i informa dels fets següents:

Primer, en data 25 d'octubre de 2007, el Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) va dictar la resolució per la qual se li reconeixia un grau 1 i nivell 2 de dependència. 

Segon, en data 23 de novembre de 2007, va formular una reclamació prèvia per disconformitat amb el grau i el nivell reconeguts.

Tercer, a conseqüència d'una errada en l'avaluació del seu grau i nivell de dependència, en data 14 de març de 2008, el DASC va emetre una nova resolució de grau i nivell per sobre del valor que inicialment li havien assignat (grau 2 i nivell 1).

Quart, davant de l'empitjorament del seu estat de salut, en data 15 de desembre de 2008 va presentar una sol·licitud de revisió de reconeixement de grau i nivell de dependència.

Cinquè, davant de la manca de resposta, en data 4 de setembre de 2009 va formular una nova reclamació prèvia.

Contingut

El DASC comunica que la reclamació de la persona interessada es va enviar al servei de valoració de la dependència (SEVAD) corresponent i que està pendent que se n'emeti el dictamen. 

En vista d'aquesta informació, es finalitzen les actuacions iniciades en aquest cas. 

Tanmateix, atès el temps transcorregut des que es va presentar la sol·licitud de revisió, el Síndic suggereix al recent Departament de Benestar Social i Família que s'adoptin les mesures necessàries per tal d'impulsar la tramitació d'aquest procediment i, en conseqüència, que es dicte la resolució com més aviat millor.

Tramitació

Data Administració Tràmit

01/10/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/12/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/01/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006)