Resolució
Q-04294/2012 Manca de pagament d'uns endarreriments de la prestació de la renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 08/06/2012
Data de l'últim moviment 27/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de pagament dels endarreriments corresponents al període de juliol a desembre de 2011 de la prestació de la renda mínima d'inserció.

Segons exposa, en data 16 de desembre de 2011 es va dictar una resolució per la qual es restablia el pagament de la prestació que tenia concedida, amb efectes des de l'1 de juliol de 2011. Des del mes de gener de 2012 torna a cobrar la prestació, però tot i això no ha rebut els endarreriments corresponents al període de juliol a desembre de 2011. Manifesta també que ha fet gestions telefòniques per saber quan s'abonarien però no ha rebut informació clara.

Contingut

La Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom indica que queda pendent el pagament de les mensualitats corresponents al període de juliol a desembre de 2011, que no s'han pogut abonar encara per manca de disponibilitat de tresoreria. 

El Síndic recorda que cal que aquests endarreriments es facin efectius al més aviat possible, a fi de satisfer convenientment els drets de la persona interessada.

A més, el Síndic considera que el Departament d'Empresa i Ocupació hauria de donar resposta expressa a la reclamació presentada per la persona interessada, i que hauria d'informar-la expressament de les quanties que té reconegudes, les que se li han abonat, i les que estan pendents de pagament, a banda de les raons per les quals no s'han pagat encara i, si és possible, les previsions per fer-les efectives.

Cal recordar que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació. Aquest és un principi bàsic de la bona pràctica administrativa, i en aquest sentit el Síndic es remet al Codi de bones practiques administratives aprovat per aquesta institució l'any 2009.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/06/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/08/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/12/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
20/01/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
31/07/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
31/10/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
15/12/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
26/01/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
27/02/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-01067/2012
Q-06687/2011