La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la línia que segueixen alguns professors de l'escola a la qual assisteix el seu fill amb els alumnes que no arriben al nivell, en el sentit que els ajuden a respondre les preguntes dels exàmens finals per tal que els superin.
Exposa que el seu fill té problemes de dislèxia i considera que no ha rebut el suport necessari des de l'escola, ja que com que no entén les explicacions de la classe ni comprèn el que llegeix no presta atenció i el seu nivell és molt baix. La família va parlar amb la cap d'estudis, la qual sembla que els va dir que el seu fill no aprovaria el curs perquè no havia assolit el nivell necessari.
Tot i això, al tercer trimestre l'alumne ha aprovat totes les assignatures. La promotora mostra la seva disconformitat davant d'aquests resultats, ja que considera que el seu fill no ha rebut l'ajut ni el suport que necessitava per incentivar-lo i progressar en els seus aprenentatges.
Un cop estudiat aquest assumpte, el Síndic ha recomanat al Departament d'Ensenyament, d'una banda, que la Inspecció educativa revisi l'actuació duta a terme per l'escola pel que fa a la detecció de les necessitats i a l'atenció adequada d'aquest alumne, i que s'insti l'escola a adoptar les mesures necessàries, si escau, per millorar el seguiment individual i la identificació de les dificultats de l'alumnat a fi d'ajustar, tant aviat com sigui possible, la intervenció docent a les seves necessitats; i d'altra banda, que l'equip d'assessorament psicopedagògic (EAP) de la zona faci un seguiment acurat de l'adaptació de l'alumne i doni suport al seu procés d'aprenentatge, i també l'assessorament necessari a la família.