Resolució
Q-04303/2014 Manca d'actuació de l'Ajuntament de Monistrol de Montserrat amb relació a dues qüestions que una ciutadana ha plantejat sobre el control d'animals al municipi

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Altres
Data d'inici 10/06/2014
Data de l'últim moviment 26/06/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Monistrol de Montserrat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'actuació de l'Ajuntament de Monistrol de Montserrat amb relació a dues qüestions que ha plantejat sobre el control d'animals al municipi.

D'una banda, la interessada exposa que no ha rebut resposta de l'Ajuntament als escrits que ha presentat en què demanava informació sobre el control dels gats al municipi. 

I de l'altra, es queixa que no s'ha executat una moció de 28 d'abril de 2014 que, segons diu, va aprovar el Ple de l'Ajuntament per tal de modificar les normes subsidiàries per permetre que els terrenys del polígon industrial ?El Tortuguer? puguin ser destinats a altres usos, com ara la creació d'un refugi per a gats.

Contingut

Segons informa l'Ajuntament, es va donar resposta a les qüestions que havia plantejat la promotora mitjançant reunions i en el torn de preguntes del públic en les sessions del Ple de la corporació. No obstant això, el Síndic recorda que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.  

Cal tenir present que la informació que demana la promotora és de caràcter ambiental. En aquest sentit, l'article 10.2 c) de la Llei 27/2006, de 18 de juliol, per la qual es regulen els drets d'accés a la informació, de participació pública i d'accés a la justícia en matèria de medi ambient estableix que ?l'autoritat pública competent per resoldre ha de facilitar la informació ambiental sol·licitada o comunicar al sol·licitant els motius de la negativa a facilitar-la, tenint en compte el calendari especificat pel sol·licitant, com més aviat millor i, com a molt tard, en els terminis que s'indiquen a continuació:
1r. En el termini màxim d'un mes des de la recepció de la sol·licitud en el registre de l'autoritat pública competent per resoldre-la, amb caràcter general (?)?.

Per tant, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que, si encara no ho ha fet, doni resposta escrita a les qüestions que la persona interessada plantejava per escrit en les seves instàncies.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/07/2014 Ajuntament de Monistrol de Montserrat Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/09/2014 Ajuntament de Monistrol de Montserrat Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/09/2014 Ajuntament de Monistrol de Montserrat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/10/2014 Ajuntament de Monistrol de Montserrat Resolució pendent d'acceptació
03/02/2015 Ajuntament de Monistrol de Montserrat Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
17/04/2015 Ajuntament de Monistrol de Montserrat Segona reiteració / No col·laboració
30/04/2015 Ajuntament de Monistrol de Montserrat Resposta a la resolució pendent d'acceptació
23/06/2015 Ajuntament de Monistrol de Montserrat Irregularitat
26/06/2015 Ajuntament de Monistrol de Montserrat Seguiment finalitzat