El promotor de la queixa exposa les dificultats que pateix la seva família per accedir a un habitatge.
Explica que amb la seva parella i els seus quatres fills ocupen un habitatge i que en breu el propietari els en farà fora. Per aquest motiu, es van inscriure en el Registre de sol·licitants d'habitatge de protecció oficial de Barcelona el mes de maig de 2010, però no han rebut cap informació sobre com accedir a un habitatge social.
Atès el contingut de la informació de què es disposa, el Síndic conclou que s'ha fet un seguiment de la situació personal i familiar del promotor i que se li ha facilitat assessorament i suport per donar cobertura a les necessitats més immediates de la seva família. No obstant això, cal tenir present que els ajuts socials sempre van vinculats a un pla de treball, accions de canvi i compromisos que ajudin a millorar la situació de la persona o unitat familiar que sol·licita l'ajut social.
Tanmateix, les circumstàncies i dificultats amb què es troba la família del promotor fan indispensable fer un seguiment intens de la situació, per tal de proporcionar-los el suport convenient i assegurar, en tot cas, la protecció dels infants que formen part de la unitat familiar.
Amb la confiança que es prendran les mesures oportunes per continuar oferint les ajudes necessàries a la família del promotor, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest assumpte.