La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb una factura d'aigua emesa per l'empresa Sorea, perquè considera erronis els imports de la quota de servei i les quotes de consum que es facturen.
En concret, al·lega que en la factura no s'ha calculat la quota de consum d'acord amb les tarifes autoritzades per la Comissió de Preus de Catalunya i l'ordenança fiscal vigent per a l'exercici del 2012 de la taxa per al subministrament d'aigua potable de l'Ajuntament de Castellar del Vallès.
Sorea ha informat que ha revisat els càlculs de la factura i no ha detectat cap error en l'aplicació de les tarifes aprovades. Pel que fa a la quota fixa de servei, s'indica que és una quota íntegra i no és ponderable, i que la quota fixa aprovada i que correspon a aquesta clienta és de 5,41 euros/mes (16,23 euros trimestrals), que és el que li va ser facturat. Tot i això, un cop examinada la factura, el Síndic considera que la informació que no conté no és cara per al consumidor.
D'altra banda, el Síndic recorda que segons la documentació tramesa per Sorea el 13 de febrer de 2012 la Comissió de Preus de Catalunya va autoritzar les noves tarifes, però va ser en data 24 de febrer de 2012 quan es va publicar l'aprovació definitiva de modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa pel subministrament d'aigua. Així doncs, en tant que l'article 17 de la Llei reguladora de les hisendes locals determina que l'ordenança fiscal no entra en vigor fins que no s'hagi publicat en el but¬lletí oficial de la província l'acord definitiu adoptat, s'entén que la nova tarifa de la taxa de subministrament d'aigua del municipi de Castellar del Vallès no era aplicable fins que s'hagués fet la publicació al BOP de l'ordenança que l'aprovava.
Per tant, atès que l'Ajuntament de Castellar del Vallès no va publicar l'acord definitiu de la modificació de la tarifa de la taxa de subministrament d'aigua autoritzada per la comissió de preus el 13 de febrer de 2012 fins el 24 de febrer de 2012, el Síndic entén que aquesta modificació no podia entrar en vigor fins a aquella data.
D'acord amb això, el Síndic suggereix a Aigües de Barcelona que revisi el càlcul dels conceptes relatius a la quota de servei i el consum que es detallen a la factura objecte de queixa, tenint en compte les tarifes que siguin vigents durant el període de facturació de 18 de gener de 2012 a 17 d'abril de 2012, d'acord amb les consideracions anteriors.
Així mateix, d'acord amb el Codi de consum de Catalunya, que destaca l'obligació d'informar i atendre adequadament els consumidors, el Síndic suggereix a Aigües de Barcelona que adopti les mesures oportunes perquè en casos en què siguin aplicables dues tarifes diferents en una mateixa factura de consum d'aigua, aquesta informació es faci constar de forma clara i comprensible per al consumidor.