Resolució
Q-04333/2010 Manca de resposta del Departament d'Educació a una sol·licitud de canvi de centre d'una alumna escolaritzada en un institut de Lloret de Mar.

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Drets i deures dels alumnes
Data d'inici 17/09/2010
Data de l'últim moviment 10/11/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Lloret de Mar Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament d'Ensenyament Actuació no irregular de l'administració

Plantejament

La promotora de la queixa, mare d'una alumna d'un institut de Lloret de Mar, manifesta la seva disconformitat en relació amb la manca de resposta a la sol·licitud de canvi de centre de la seva filla, per tal que pugui ser escolaritzada en un centre en règim intern a Girona.

Contingut

El Síndic es va adreçar a l'antic Departament d'Educació, el qual va informar que a Girona no hi ha cap centre educatiu en règim intern i que la promotora havia estat orientada a presentar la seva sol·licitud a l'oficina municipal d'escolarització (en endavant OME) de Lloret. També va informar que l'Ajuntament de Lloret de Mar duia a terme un seguiment de la situació de la promotora.

Més endavant, l'actual Departament d'Ensenyament ha informat que en data 26 de gener de 2011 la promotora es va reunir amb la Inspecció educativa per tractar assumptes relacionats amb l'escolarització de la seva filla. 

D'altra banda, el Departament també ha informat que la promotora no ha presentat a l'OME de Lloret de Mar cap sol·licitud de canvi de centre, i que l'institut tampoc no té constància que s'hagi demanat el trasllat de l'alumna a altres centres, atès que no els ha arribat cap sol·licitud de baixa de la noia. 

D'acord amb la informació rebuda, el Síndic observa que tant des de l'institut en què està escolaritzada l'alumna com des de la Inspecció d'Ensenyament s'ha informat la promotora en tot moment de quins eren els tràmits que calia dur a terme per sol·licitar un canvi de centre a mig curs. 

El Síndic, doncs, dóna per finalitzades les seves actuacions en relació amb el Departament d'Ensenyament.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/09/2010 Direcció General d'Atenció a la Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/11/2010 Departament d'Educació (25/05/2004 - 12/05/2006 i 29/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/11/2010 Direcció General d'Atenció a la Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/11/2010 Ajuntament de Lloret de Mar Sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/03/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/03/2011 Ajuntament de Lloret de Mar Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/03/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/03/2011 Departament d'Ensenyament Resolució
03/11/2011 Ajuntament de Lloret de Mar Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/11/2011 Ajuntament de Lloret de Mar Resolució