La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació dels serveis socials del barri de la Salut de Badalona. Exposa que no l'ajuden a obtenir l'ajut del Banc d'Aliments ni un ajut per material escolar de la seva filla ni una subvenció per comprar-li unes ulleres graduades. També es queixa que no disposa de cap referent social assignada, i això li impossibilita poder adreçar-se al servei i fer cap sol·licitud d'ajut social.
En vista de la informació que s'aporta a la resposta dels serveis socials d'atenció primària de l'Ajuntament de Badalona, el Síndic no aprecia cap irregularitat de l'Administració en relació amb l'atenció donada a la promotora.
Tot i així, en aquest cas hi ha una menor en relació amb la qual s'han detectat factors de risc. Per aquest motiu, el Síndic demana a l'Ajuntament que doni les instruccions oportunes per tal que els serveis socials d'atenció primària l'informin amb detall, com més aviat millor, sobre les intervencions fetes en relació amb la situació de la filla de la promotora durant els darrers dos anys i sobre el cobriment de les seves necessitats bàsiques.
També demana que se l'informi si en relació amb l'atenció d'aquest cas s'ha establert un pla de treball concret i si s'han dut a terme coordinacions amb el servei d'ensenyament i amb el servei d'atenció primària en salut. En cas que aquesta coordinació no s'hagi fet encara, el Síndic demana a l'Ajuntament que s'interessi per aquest assumpte i es posi en contacte amb els serveis corresponents per conèixer si a hores d'ara la menor està seguint algun itinerari formatiu i per informar-se sobre la seva salut.