Resolució
Q-04352/2013 Manca de resposta de l'Ajuntament de Sant Pere de Torelló a un escrit de denúncia relatiu a l'activitat d'una nau industrial

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Llicències d'activitats
Data d'inici 31/05/2013
Data de l'últim moviment 27/08/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Pere de Torelló Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Sant Pere de Torelló a l'escrit que hi va presentar en data 31 d'octubre de 2012, en el qual denunciava les suposades irregularitats de l'activitat d'una nau industrial.

Contingut

El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

D'acord amb això, el Síndic demana a l'Ajuntament de Sant Pere de Torelló que doni resposta a la instància presentada pel promotor el 31 d'octubre de 2012.

Tramitació

Data Administració Tràmit

17/07/2013 Ajuntament de Sant Pere de Torelló Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/09/2013 Ajuntament de Sant Pere de Torelló Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/11/2013 Ajuntament de Sant Pere de Torelló Segona reiteració / Obstaculització
12/12/2013 Ajuntament de Sant Pere de Torelló Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/04/2014 Ajuntament de Sant Pere de Torelló Resolució pendent d'acceptació
07/05/2014 Ajuntament de Sant Pere de Torelló Resposta a la resolució pendent d'acceptació
25/06/2014 Ajuntament de Sant Pere de Torelló Resolució pendent d'acceptació
15/07/2014 Ajuntament de Sant Pere de Torelló Resposta a la resolució pendent d'acceptació
26/08/2014 Ajuntament de Sant Pere de Torelló Irregularitat
27/08/2014 Ajuntament de Sant Pere de Torelló Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-00676/2015