Resolució
Q-04353/2009 Manca de resposta de l'oficina d'atenció al ciutadà de Tortosa a un escrit relacionat amb la naturalesa d'un ajut a efectes de la declaració de la renda.

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Drets de les famílies. Subvencions i ajuts
Data d'inici 16/09/2009
Data de l'últim moviment 28/09/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa de la manca de resposta a un escrit que va trametre a l'oficina d'atenció al ciutadà el juny de 2009 en què exposava el problema que li suposa en la declaració de l'impost sobre la renda que la prestació que percep com a ajut per l'acolliment d'un menor sigui declarada per la Generalitat com una subvenció, sense especificar que és una renta exempta, la qual cosa comporta que cada any hagi de demanar un certificat al departament corresponent en què consti que aquestes prestacions es destinen a un ajut per tenir acollit un menor.

Contingut

El Departament de Benestar Social i Família informa que en data d'abril de 2010 va donar resposta a la persona interessada. Així mateix, exposa que es va posar en contacte amb l'Agència Tributària, que va informar que les prestacions econòmiques per a l'acolliment d'una persona menor d'edat tutelada per la Generalitat de Catalunya s'han de declarar mitjançant el model 347 i no s'han d'incloure en el model 190, atès que es tracta de rendes a les quals no s'aplica cap retenció.

En vista d'aquesta informació, el Síndic dóna per closes les seves actuacions en aquest assumpte, i recorda al Departament de Benestar Social i Família la seva obligació de contestar en els terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/10/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació a l'Administració
02/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/09/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Decret 151/2009, de 29 de setembre, de desplegament parcial de la Llei 18/2003, de 4 de juliol, de suport a les famílies- DOGC.5475 (01/10/2009)