Resolució
Q-04356/2011 Disconformitat amb Gas Natural per la lentitud a tramitar una sol·licitud d'alta del subministrament de gas

Matèries
Consum
Gas
Data d'inici 01/07/2011
Data de l'últim moviment 31/05/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Gas Natural- Fenosa Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa explica que el novembre de 2010 es va posar en contacte telefònic amb Gas Natural per saber com donar d'alta el subministrament de gas a un habitatge. Segons la informació obtinguda, el tràmit era molt ràpid però calia disposar prèviament del ?certificat d'instal·lació individual de gas? i després, en un marge de tres dies, un inspector de Gas Natural posaria el nou comptador.

Un cop obtingut el certificat, encara va haver d'esperar fins al 2 de març de 2011 perquè es presentés un comercial, el qual li va comunicar que tot i que el punt de connexió estava al costat del seu habitatge, encara trigaria tres mesos més a disposar del servei. 

Després de reiterades trucades, finalment el 17 de juny de 2011 li van instal·lar el comptador a l'habitatge, però en aquell moment ni tan sols li van demanar el certificat d'instal·lació individual de gas que en un primer moment va haver de pagar a l'empresa instal·ladora de gas. 

El promotor exposa que en tot aquest temps no ha disposat d'informació clara i creu que ha tingut un seguit de despeses innecessàries, com ara el certificat d'instal·lació individual de gas que, finalment, ni tan sols li ha estat demanat. D'altra banda, creu que seria necessari disposar d'un únic interlocutor de Gas Natural que canalitzés tots els tràmits (alta, contractació, distribució, connexió de servei...).

Contingut

Gas Natural indica que un cop finalitzades les obres al pis del promotor, s'havia de fer obres a l'exterior de l'habitatge per tal de poder efectuar la connexió de gas. Posteriorment, Gas Natural va sol·licitar a l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat el permís per tal de poder aixecar el carrer per fer la connexió.  El procediment d'atorgament del permís triga uns tres mesos, per la qual cosa finalment es va poder efectuar la connexió el 13 de juny de 2011, i el 17 de juny la finca ja disposava de servei. 

Per tant, Gas natural indica que només ha intervingut en tres mesos dels sis mesos que al·lega el promotor, que és un lapse de temps que es troba dins dels terminis que es necessiten per fer una connexió que requereix una intervenció a la vorera. 

En vista d'aquesta informació i atès que el promotor ja disposa del servei, el Síndic finalitza la seva intervenció en aquest assumpte. No obstant això, ha tramès les consideracions següents a Gas Natural: 

D'una banda, cal tenir present que el subministrament de gas forma part dels subministraments domèstics bàsics, per la qual cosa cal prendre les mesures necessàries per evitar que dilacions en la tramitació de les altes provoquin perjudicis a les persones. 

D'altra banda, en el cas que hi hagi una incidència que no permeti tramitar l'alta, cal fer-ho saber a l'usuari per tal que pugui trobar alternatives temporals per cobrir les necessitats bàsiques que sense el servei de gas no es poden cobrir.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/07/2011 Gas Natural- Fenosa Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/08/2011 Gas Natural- Fenosa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/05/2012 Gas Natural- Fenosa Resolució
31/05/2012 Gas Natural- Fenosa Seguiment finalitzat