Resolució
Q-04368/2012 Disconformitat amb la negativa de l'Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia a donar a un grup municipal una còpia de l'informe sobre la situació econòmica i financera de l'Ajuntament

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Participació ciutadana, política i règim electoral
Data d'inici 12/06/2012
Data de l'últim moviment 28/10/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

La promotora de la queixa, portaveu d'un grup municipal de Sant Sadurní d'Anoia, manifesta la seva disconformitat amb la negativa de l'Ajuntament a donar-li una còpia de l'informe sobre la situació econòmica i financera de l'Ajuntament.

Contingut

L'Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia ha informat que va denegar l'expedició de còpies demanada atès que en la sessió de la Comissió Informativa d'Economia i Hisenda que va tenir lloc el dia 21 de maig de 2012 ja es va informar sobre el contingut de l'informe i se'n va traslladar als membres de la Comissió les parts més importants. 

També assenyala que en aquella reunió ja es va comunicar als membres del consistori la decisió de no expedir còpies d'aquest document atesa la delicadesa de la informació que conté, i que es va recordar a la persona interessada que l'Ajuntament el posava a disposició de tots els membres de consistori perquè el consultessin a la seu de l'Ajuntament. I en aquest sentit, l'Ajuntament posava de manifest que d'acord amb l'article 73 del Reglament orgànic de l'Ajuntament Sant Sadurní d'Anoia, ?1. Les sol·licituds de documentació o informació hauran d'ésser contestades en el termini màxim de deu dies hàbils. (...) 3. Els lliuraments de còpies es limitaran als casos esmentats quant a l'accés lliure dels regidors a la informació, o als supòsits expressament autoritzats per l'alcalde.?

En vista d'aquesta informació, el Síndic va emetre una resolució mitjançant la qual traslladava a l'Ajuntament algunes consideracions en relació amb el règim del dret d'accés a la informació municipal per part dels membres del consistori, segons el que s'estableix en la legislació vigent a Catalunya. El Síndic també recomanava que es revisés el Reglament orgànic de l'Ajuntament Sant Sadurní d'Anoia i s'adeqüés a la normativa vigent.

En resposta a aquesta resolució, l'Ajuntament ha assenyalat que la Junta de Govern Local, en sessió ordinària que va tenir lloc el dia 6 de febrer de 2013, va aprovar iniciar el procés de revisió del Reglament orgànic per adequar l'article 73 als mandats de la normativa vigent sobre règim d'accés a la informació municipal.

A la resposta, però, no es feia referència als suggeriments del Síndic relatius a la necessitat de complir la normativa vigent sobre el dret d'accés i el dret a obtenir còpies de la informació municipal que assisteix tots els membres de consistori.

Posteriorment, però, la persona interessada ha informat el Síndic que durant la sessió ordinària del Ple del mes de març de 2013 havien rebut còpia de l'informe demanat. D'acord amb aquesta informació, el Síndic entén que l'Ajuntament ha acceptat els seus suggeriments tant pel que fa al dret d'accés a la informació i al dret a obtenir còpies per part dels càrrecs electes, com pel que fa a la necessitat de revisar el Reglament orgànic de l'Ajuntament Sant Sadurní d'Anoia per tal d'adequar l'article 73 als mandats de la normativa vigent sobre règim d'accés a la informació municipal i el dret a rebre còpies de la documentació quan les sol·licitin els membres del consistori. 

Ara bé, a fi de fer un seguiment sobre el compliment d'aquesta resolució per part de l'Ajuntament, el Síndic demana al consistori que en un termini màxim de sis mesos l'informi sobre el resultat del procés de revisió del Reglament orgànic per adequar l'article 73 als mandats de la normativa vigent sobre règim d'accés a la informació municipal que va iniciar el mes de febrer de 2013 a partir de la resolució de la Junta de Govern Local de data 6 de febrer de 2013.

Tramitació

Data Administració Tràmit

27/06/2012 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/10/2012 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/11/2012 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/01/2013 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
15/02/2013 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
24/04/2013 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Vulneració
22/10/2013 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
12/03/2014 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
14/05/2014 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
20/02/2015 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
01/09/2015 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
28/10/2015 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Altres formes de finalitzar