El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la resposta de l'Ajuntament de Calonge a la sol·licitud presentada per exercir l'activitat d'afilador ambulant a la via pública.
L'escrit municipal fonamenta la prohibició per exercir aquesta activitat al municipi en l'article 11 de l'Ordenança municipal de policia i bon govern, relatiu a la venda ambulant i a les activitats comercials a la via pública. Aquest article estableix que queda totalment prohibida la venda ambulant a la via pública i en altres espais de domini públic, incloses les platges. D'altra banda, assenyala que queden subjectes a llicència, entre d'altres, els establiments que es dediquin a la venda o a altres operacions sense disposar d'un local pròpiament dit al qual tingui accés el públic i necessitin que la totalitat o una part dels seus clients ocupin la via pública.
En l'informe tramès per la Policia Local de Calonge, s'assenyala que l'agent de la Policia Local va interpretar que la prohibició de venda ambulant a la via pública que conté l'article 11.1 de l'Ordenança municipal de policia i bon govern era extensiva també a les activitats comercials, les quals poden estar subjectes a llicència municipal. De l'informe també es desprèn que l'Ajuntament entén que es pot valorar la possibilitat d'enquibir l'exercici de l'activitat desenvolupada pel promotor a l'article 11.2 b), que estableix que estan subjectes a llicència els establiments que, sense disposar d'un local al qual tingui accés el públic, es dediquin a la venda o a altres operacions i necessitin que la totalitat o una part dels seus clients ocupin a via pública.
Per tant, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Calonge que trameti un escrit al promotor, amb acusament de recepció, en què se l'informi de la possibilitat d'estudiar novament la seva petició per tal que, en cas que segueixi interessat en l'obtenció de la llicència, ho manifesti expressament per poder-li notificar la resolució pertinent.