Resolució
Q-04388/2011 Retard en el procés de notificació de la resolució d'un recurs de reposició interposat contra la denegació de la modificació del permís de residència per arrelament social al permís de residència i treball.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 04/07/2011
Data de l'últim moviment 29/11/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa contra l'actuació i la demora del Departament d'Empresa i Ocupació en la comunicació de la resolució relativa a la seva sol·licitud de modificació del permís de residència per arrelament social al permís de residència i treball.

Contingut

Aquesta queixa alerta sobre inexactituds en la informació que recull l'aplicació informàtica de suport sobre l'estat de tramitació dels expedients d'estrangeria, gestionada pel Ministeri d'Administracions Públiques i accessible per mitjà de la web del Departament d'Empresa i Ocupació.

En concret, aquesta aplicació oferia a la persona interessada informació errònia sobre la data de resolució del seu expedient, perquè feia constar com a data de resolució efectiva del procediment la data de proposta de resolució o la data en què es passava per ser signada. Si a aquesta incidència s'hi afegeix que es tractava d'expedients que acumulaven endarreriments de tramitació significatius, la confusió que aquesta informació errònia provocava en les persones interessades és fàcilment comprensible.

El Síndic va recordar al Departament d'Empresa i Ocupació, en primer lloc, que la informació que es facilita a les persones interessades s'ha de correspondre amb la realitat; en segon lloc, que la informació sobre l'estat de tramitació del procediment ha de contenir la relació dels actes de tràmit acomplerts, amb indicació del seu contingut i la data en què van ser dictats, i finalment, que aquesta informació ha de ser exacta i veraç.

D'acord amb aquest plantejament, el Síndic va requerir el Departament perquè instés l'Administració de l'Estat a revisar l'aplicació informàtica que generava informació inexacta. El Departament d'Empresa i Ocupació va explicar que ja havia traslladat al Ministeri de Treball i Immigració els problemes en l'aplicació del Ministeri d'Administracions Públiques, sense que aquesta gestió hagués permès, fins aleshores, resoldre les incidències.

Per aquest motiu, el Síndic s'ha adreçat al Defensor del Poble per exposar-li aquest problema i sol·licitar-li que intervingués davant de l'Administració de l'Estat, en el marc de les seves competències de supervisió, per resoldre les incidències detectades. També va demanar al Departament d'Empresa i Ocupació que informés els ciutadans, per mitjà de la seva pàgina web, de les incidències en la informació que proporcionava aquell portal electrònic, mentre no es resolgués la incidència en origen.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/07/2011 Subdirecció General d'Autoritzacions Inicials de Treball Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/10/2011 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
23/11/2011 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
29/11/2011 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics- BOE.150 (23/06/2007)

Expedients Relacionats

Q-03915/2011