Resolució
Q-04388/2015 Manca de resposta a un missatge de correu electrònic enviat a la bústia d'atenció ciutadana de Transports Metropolitans de Barcelona

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 25/06/2015
Data de l'últim moviment 12/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Contingut

La promotora de la queixa exposa que en data de 25 de març de 2015 va trametre un missatge de correu electrònic a Transports Metropolitans de Barcelona en què plantejava la seva disconformitat amb la impossibilitat dels usuaris que es desplacen en una cadira de rodes motoritzada tipus escúter, com és el cas del seu pare, de fer ús del transport públic, en concret els autobusos urbans.

Sens perjudici que la impossibilitat d'accedir al transport públic amb un vehicle tipus escúter estigui avalada tant per la normativa europea com pel Reglament de viatgers dels serveis de transport públic de l'Entitat Metropolitana del Transport, en aquest cas ha transcorregut el termini de què disposa l'Administració per donar resposta expressa a l'escrit tramès per la promotora de la queixa.

D'acord amb els principis d'una bona administració, l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin, també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació, dins del termini legalment previst o en un termini de temps raonable. 

En aquest sentit, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, disposen el deure de les administracions de dictar resolució expressa sobre tots els procediments, i de notificar-la a les persones interessades dins el termini establert legalment amb les úniques excepcions que són previstes expressament pels preceptes esmentats. 

Per tot això, el Síndic suggereix a l'Àrea Metropolitana de Barcelona que doni les instruccions pertinents per tal que es tramiti el correu electrònic de la persona interessada i s'endeguin els tràmits necessaris per facilitar-li una resposta fonamentada jurídicament.

Tramitació

Data Administració Tràmit

30/07/2015 Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) Resolució pendent d'acceptació
14/09/2015 Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
12/11/2015 Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) Altres formes de finalitzar