Resolució
Q-04405/2010 Queixa envers l'Ajuntament de la Torre de Claramunt per la manca d'enllumenat públic en un carrer.

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Mobilitat
Data d'inici 22/09/2010
Data de l'últim moviment 17/05/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de la Torre de Claramunt Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa exposa que al seu carrer no hi ha ni un sol fanal, fet que comporta un risc per a la seguretat. Manifesta que ha presentat un escrit a l'Ajuntament en què exposava aquesta situació, però que no ha rebut resposta.

Contingut

En l'informe de l'Ajuntament s'exposa que el carrer en què viu la persona interessada no està urbanitzat completament, en tant que hi manquen les voreres, l'asfaltat de la calçada i l'enllumenat públic. Tanmateix, l'informe no indica res sobre les causes per les quals la urbanització està encara per finalitzar.

Per aquest motiu el Síndic assenyala que l'ajuntament no pot abandonar les seves competències exclusivament a favor de la iniciativa privada i de l'activitat dels particulars. Així doncs, recorda al consistori que els ajuntaments mantenen el control i la direcció de l'activitat urbanística i els correspon impulsar l'activitat dels particulars, ja siguin promotors, juntes de compensació o juntes de conservació.

Igualment, el Síndic li recorda que la titularitat de l'activitat d'urbanitzar, com a activitat d'execució del planejament, correspon a l'ajuntament i, per això, li suggereix que agilitzi les actuacions necessàries per obligar el promotor, que té l'obligació d'urbanitzar, a complir els seus compromisos relatius a la urbanització i als serveis que manquen.

Finalment, el Síndic recorda a l'Ajuntament de la Torre de Claramunt que l'article 53 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques, estableix l'obligació de totes les administracions de dictar una resolució expressa en tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades.

Tramitació

Data Administració Tràmit

10/11/2010 Ajuntament de la Torre de Claramunt Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/02/2011 Ajuntament de la Torre de Claramunt Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/02/2011 Ajuntament de la Torre de Claramunt Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/05/2011 Ajuntament de la Torre de Claramunt Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009)