Resolució
Q-04411/2010 Manca de resposta de la Direcció General de Promoció de l'Habitatge a un escrit amb relació a la legalitat del cobrament d'un 2% sobre el preu de compravenda d'un habitatge amb protecció oficial per part de la cooperativa que va promoure els habitatges.

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Accés i adquisició d'habitatges
Data d'inici 22/09/2010
Data de l'últim moviment 09/05/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa exposa la seva disconformitat amb la Direcció General de Promoció de l'Habitatge per la manca de resposta a l'escrit que va presentar en data 27 de gener de 2010 al registre de l'oficina d'atenció al ciutadà del Consell Comarcal de l'Alt Penedès, mitjançant el qual demanava a la Direcció General de Promoció de l'Habitatge un pronunciament amb relació a la legalitat del cobrament d'un 2% sobre el preu de compravenda del seu habitatge amb protecció oficial per part de la cooperativa que va promoure els habitatges. 

En el seu escrit, el promotor demanava l'emissió d'un informe urgent per part de la Direcció General de Promoció de l'Habitatge per tal de fer-lo valer en la reunió que tenia previst celebrar amb la cooperativa en data 2 de març de 2010, amb la mediació del Consell Superior de la Cooperació, òrgan depenent del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya.

Contingut

D'acord amb el contingut de l'informe tramès per la Direcció General de Promoció de l'Habitatge amb relació a aquest cas, es constata que en data 26 d'octubre de 2010 aquesta Direcció General va donar resposta a l'escrit presentat pel promotor, i que el motiu pel qual no ho va fer amb anterioritat té a veure amb l'existència d'una "errada administrativa".

En vista d'això, el Síndic recorda a la Direcció General el que recull l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, aleshores vigent, que determina l'obligació de l'Administració de resoldre de forma expressa, i de fer-ho, amb caràcter general i llevat de la previsió d'un termini més específic, en el termini de tres mesos.

A més a més, el Síndic també considera que en un cas com aquest, en què el ciutadà va justificar degudament el caràcter d'urgència amb què necessitava disposar de la informació sol·licitada, hauria estat necessari que, en aplicació de criteris de bona administració, els Serveis d'Habitatge haguessin donat resposta al ciutadà fins i tot abans que transcorregués el termini fixat legalment. 

Amb aquestes consideracions, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions amb relació a aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

04/10/2010 Direcció General de Promoció de l'Habitatge Sol·licitud d'informació a l'Administració
02/11/2010 Direcció General de Promoció de l'Habitatge Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/05/2011 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució