Resolució
Q-04413/2010 Disconformitat amb l'Ajuntament de Cervera per la tramitació d'un expedient sancionador

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu sancionador i expropiació forçosa
Data d'inici 22/09/2010
Data de l'últim moviment 30/11/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Cervera Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la tramitació d'un expedient sancionador incoat contra el seu pare.

Exposa que la primera notícia que va tenir de l'existència de l'expedient sancionador va ser una carta que va rebre amb una notificació de provisió de constrenyiment referent a una infracció de trànsit presumptament comesa pel seu pare en data 2 d'octubre de 2009.

El promotor es va personar a les oficines de l'Ajuntament de Cervera per manifestar que el conductor del vehicle en el moment de la infracció devia ser ell i per donar l'adreça correcta per a les notificacions.

Contingut

L'Ajuntament de Cervera exposa que, tot i que té coneixement que la notificació de l'acord adoptat en el marc d'aquest procediment sancionador es va practicar degudament, la documentació que el Síndic sol·licitava (els registres de Correus que acrediten els intents de notificació personals) s'ha extraviat.

El Síndic recorda que el Decret 13/2008, de 22 de gener, sobre accés, avaluació i tria de documents, disposa en l'article 7.2 que cap dels documents públics i privats enumerats a l'article 3, entre els quals hi ha els documents públics de les administracions locals de Catalunya, no pot ser eliminat sense seguir el procediment establert en aquest decret.

Les taules d'avaluació i accés documental s'apliquen a la documentació pública i determinen, per a cada sèrie documental, el termini de conservació i els criteris sobre l'aplicació de la normativa que regeix l'accés als documents. Per al cas dels expedients sancionadors en matèria de trànsit i circulació de vehicles a motor, la taula d'avaluació documental publicada al DOGC preveu la destrucció total en un termini cinc anys des del tancament de l'expedient dels documents que en formen part, entre els quals hi han de constar les notificacions diverses i els justificants de recepció, i la resolució sancionadora i el justificant de recepció.

Atès que l'Ajuntament de Cervera no ha complert aquesta normativa i no hi ha constància documental dels justificants de recepció corresponents a aquest expedient sancionador, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que anul·li la sanció imposada per no poder acreditar la notificació de les actuacions de l'expedient sancionador a la persona interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/11/2010 Ajuntament de Cervera Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/02/2011 Ajuntament de Cervera Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/03/2011 Ajuntament de Cervera Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/05/2011 Ajuntament de Cervera Sol·licitud d'informació a l'Administració
28/07/2011 Ajuntament de Cervera Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/10/2011 Ajuntament de Cervera Reiteració posterior a la primera
07/12/2011 Ajuntament de Cervera Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/02/2012 Ajuntament de Cervera Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
17/05/2012 Ajuntament de Cervera Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
06/08/2012 Ajuntament de Cervera Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
06/11/2012 Ajuntament de Cervera Resolució
30/11/2012 Ajuntament de Cervera Seguiment finalitzat