El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès a tres reclamacions que ha presentat en relació amb el rescabalament de les despeses que ha ocasionat la instal·lació de la línia telefònica per dins d'una parcel·la de la seva propietat; el rescabalament dels danys per les inundacions de la casa construïda en aquesta parcel·la, i la sol·licitud de condicionar la xarxa de clavegueram del carrer per evitar aquestes inundacions.
L'Ajuntament de Vilafranca del Penedès informa que ha tractat els problemes plantejats pel promotor de la queixa en reunions que ha mantingut amb ell, i que li ha proposat diverses solucions.
Ara bé, el Síndic considera que aquesta actuació no pot substituir l'emissió per part de l'òrgan competent d'una resolució expressa i la notificació d'aquesta resolució a les persones interessades, de conformitat amb el que estableix l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, sobretot quan les persones interessades fan una petició molt concreta en exercici dels seus drets. També la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, i el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic de Greuges estableixen l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa i fonamentada a les demandes de les persones que s'hi dirigeixin.
Atès tot això, el Síndic recorda a l'Ajuntament que ha de donar una resposta escrita a la persona interessada, mitjançant la qual es valorin les seves reclamacions i, si cal, es proposin les solucions que el consistori consideri pertinents.
Amb aquest recordatori de deures legals, el Síndic finalitza la seva intervenció en aquest assumpte.