Resolució
Q-04419/2012 Manca de resposta de l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès a diverses reclamacions relatives a una finca del municipi

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Planejament i execució urbanística
Data d'inici 13/06/2012
Data de l'últim moviment 18/03/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Vilafranca del Penedès Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès a tres reclamacions que ha presentat en relació amb el rescabalament de les despeses que ha ocasionat la instal·lació de la línia telefònica per dins d'una parcel·la de la seva propietat; el rescabalament dels danys per les inundacions de la casa construïda en aquesta parcel·la, i la sol·licitud de condicionar la xarxa de clavegueram del carrer per evitar aquestes inundacions.

Contingut

L'Ajuntament de Vilafranca del Penedès informa que ha tractat els problemes plantejats pel promotor de la queixa en reunions que ha mantingut amb ell, i que li ha proposat diverses solucions.

Ara bé, el Síndic considera que aquesta actuació no pot substituir l'emissió per part de l'òrgan competent d'una resolució expressa i la notificació d'aquesta resolució a les persones interessades, de conformitat amb el que estableix l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, sobretot quan les persones interessades fan una petició molt concreta en exercici dels seus drets. També la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, i el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic de Greuges estableixen l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa i fonamentada a les demandes de les persones que s'hi dirigeixin.

Atès tot això, el Síndic recorda a l'Ajuntament que ha de donar una resposta escrita a la persona interessada, mitjançant la qual es valorin les seves reclamacions i, si cal, es proposin les solucions que el consistori consideri pertinents.

Amb aquest recordatori de deures legals, el Síndic finalitza la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/06/2012 Ajuntament de Vilafranca del Penedès Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/08/2012 Ajuntament de Vilafranca del Penedès Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/10/2012 Ajuntament de Vilafranca del Penedès Resolució
18/03/2013 Ajuntament de Vilafranca del Penedès Seguiment finalitzat