Resolució
Q-04420/2010 Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania a una reclamació contra la resolució de reconeixement de la situació de dependència.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 23/09/2010
Data de l'últim moviment 29/12/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa del procediment del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés a les prestacions i als serveis vinculats.

Concretament, la sol·licitant planteja la seva queixa pel fet que no s'ha fet efectiu l'ajut derivat de la situació de dependència que li ha estat reconeguda. Això no obstant, de la documentació aportada es desprèn que la situació de dependència de la persona interessada es va qualificar de grau I nivell 1, de manera que encara no estaria coberta pels drets derivats de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. 

Ara bé, també consta que la promotora va interposar una reclamació prèvia contra aquesta resolució, la qual sembla que no ha estat resolta.

Contingut

En data 17 de desembre de 2010, l'anterior DASC va indicar que encara estava pendent la resolució de la reclamació, que va ser enviada a l'equip de valoració de dependències corresponent.

Per tant, s'entén que des de la presentació de la reclamació, el 26 de novembre de 2009, no s'ha fet cap actuació en aquest procediment, però no s'explica cap circumstància que pugui justificar aquesta situació.

Amb relació a això, el Síndic recorda al Departament de Benestar i Família el deure de les administracions públiques de tramitar i resoldre amb celeritat tots els procediments administratius, respectant els terminis màxims establerts en cada cas.

En el cas que motiva aquesta queixa, és evident que s'ha superat amb escreix aquest termini. Per això, als efectes d'evitar un retard més gran i el perjudici consegüent als drets de les persones afectades, el Síndic suggereix al Departament de Benestar i Família que adopti les mesures adients per resoldre sense més demora la reclamació prèvia interposada per la persona interessada contra la resolució de qualificació de dependència, i que la hi notifiqui convenientment.

El Departament de Benestar Social i Família informa que la promotora no va aportar cap informe o document justificatiu per a la revisió de grau i nivell atorgat, per la qual cosa se li va proposar que presentés correctament la sol·licitud de revisió de grau i nivell per tal que pogués ser valorada amb informes actualitzats.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/10/2010 Serveis Territorials d'Acció Social i Ciutadania a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/12/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/01/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
12/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
18/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
10/06/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució
10/06/2011 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
31/10/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
29/12/2011 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat