La persona interessada es queixa del procediment del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés a les prestacions i als serveis vinculats.
Concretament, la sol·licitant planteja la seva queixa pel fet que no s'ha fet efectiu l'ajut derivat de la situació de dependència que li ha estat reconeguda. Això no obstant, de la documentació aportada es desprèn que la situació de dependència de la persona interessada es va qualificar de grau I nivell 1, de manera que encara no estaria coberta pels drets derivats de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.
Ara bé, també consta que la promotora va interposar una reclamació prèvia contra aquesta resolució, la qual sembla que no ha estat resolta.
En data 17 de desembre de 2010, l'anterior DASC va indicar que encara estava pendent la resolució de la reclamació, que va ser enviada a l'equip de valoració de dependències corresponent.
Per tant, s'entén que des de la presentació de la reclamació, el 26 de novembre de 2009, no s'ha fet cap actuació en aquest procediment, però no s'explica cap circumstància que pugui justificar aquesta situació.
Amb relació a això, el Síndic recorda al Departament de Benestar i Família el deure de les administracions públiques de tramitar i resoldre amb celeritat tots els procediments administratius, respectant els terminis màxims establerts en cada cas.
En el cas que motiva aquesta queixa, és evident que s'ha superat amb escreix aquest termini. Per això, als efectes d'evitar un retard més gran i el perjudici consegüent als drets de les persones afectades, el Síndic suggereix al Departament de Benestar i Família que adopti les mesures adients per resoldre sense més demora la reclamació prèvia interposada per la persona interessada contra la resolució de qualificació de dependència, i que la hi notifiqui convenientment.
El Departament de Benestar Social i Família informa que la promotora no va aportar cap informe o document justificatiu per a la revisió de grau i nivell atorgat, per la qual cosa se li va proposar que presentés correctament la sol·licitud de revisió de grau i nivell per tal que pogués ser valorada amb informes actualitzats.