Resolució
Q-04425/2011 Manca de resposta de l'Oficina de Consum de Sant Feliu de Llobregat.

Matèries
Consum
Administració de defensa dels consumidors
Data d'inici 05/07/2011
Data de l'últim moviment 28/11/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa contra l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat per no haver donat resposta a la reclamació que va presentar a l'Oficina de Consum del municipi.

Contingut

El Síndic ha recordat a l'Ajuntament que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix l'obligació de totes les administracions de dictar una resolució expressa en tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades. 

També li ha dit que, amb la resolució expressa, encara que sigui fora dels terminis previstos per la normativa, es fa possible que els ciutadans tinguin un coneixement fefaent del determini adoptat per l'oficina municipal d'informació al consumidor (en endavant, OMIC) en relació amb la seva reclamació i puguin decidir el que millor els convingui en defensa dels seus interessos.

Finalment, ha suggerit a l'Ajuntament que, per mitjà de l'OMIC, adopti les mesures adients i els mecanismes de resolució de conflictes alternatius a la via judicial que consideri més idonis per intentar arribar a un acord amistós sobre la controvèrsia plantejada entre la persona consumidora i l'empresa reclamada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/07/2011 Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat Sol·licitud d'informació a l'Administració
05/08/2011 Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/11/2011 Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat Resolució