Resolució
Q-04430/2011 Manca de resposta de l'Ajuntament de Montblanc a diverses instàncies presentades per un grup polític

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Participació ciutadana, política i règim electoral
Data d'inici 06/07/2011
Data de l'últim moviment 29/02/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Montblanc Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, en representació d'un grup polític de Montblanc, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a les instàncies que ha presentat la seva agrupació a l'Ajuntament d'aquest municipi.

Contingut

L'informe de l'Ajuntament de Montblanc fa referència a una sèrie de desavinences entre l'alcalde i el promotor de la queixa i assenyala que aquests fets justifiquen la manca de resposta a les peticions que el promotor ha tramès a l'Ajuntament. 

En relació amb aquesta resposta, el Síndic recorda a l'Ajuntament que l'article 29.5 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya reconeix el dret de petició com a part integrant del dret de participació dels ciutadans, i estableix que totes les persones tenen dret a dirigir peticions i a plantejar queixes, en la forma i amb els efectes que estableixen les lleis, a les institucions i a l'Administració de la Generalitat, i també als ens locals de Catalunya, en matèries de les competències respectives. La llei ha d'establir les condicions d'exercici i els efectes d'aquest dret i les obligacions de les institucions receptores.

Quant a la regulació específica de la tramitació de les peticions presentades en exercici del dret de petició, l'article 8 del Decret 21/2003, de 21 de gener, pel qual s'estableix el procediment per fer efectiu el dret de petició davant les administracions públiques catalanes, estableix que, un cop ha estat admesa la petició, l'òrgan competent ha de respondre i notificar la resposta en el termini màxim de tres mesos a comptar des de la data de la presentació, i, si ho considera oportú, pot convocar els peticionaris en audiència especial. 

Fetes aquestes consideracions, el Síndic recorda a l'Ajuntament la necessitat d'agilitar al màxim la tramitació de les peticions que va presentar el promotor de la queixa.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/08/2011 Ajuntament de Montblanc Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/09/2011 Ajuntament de Montblanc Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/02/2012 Ajuntament de Montblanc Resolució
29/02/2012 Ajuntament de Montblanc Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Decret 21/2003, de 21 de gener, pel qual s'estableix el procediment per fer efectiu el dret de petició davant les administracions públiques catalanes- DOGC.3810 (29/01/2003)
Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, d'Estatut d'Autonomia de Catalunya- DOGC.38 (31/12/1979)
Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya- BOE.172 (20/07/2006)