El promotor de la queixa, en representació d'un grup polític de Montblanc, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a les instàncies que ha presentat la seva agrupació a l'Ajuntament d'aquest municipi.
L'informe de l'Ajuntament de Montblanc fa referència a una sèrie de desavinences entre l'alcalde i el promotor de la queixa i assenyala que aquests fets justifiquen la manca de resposta a les peticions que el promotor ha tramès a l'Ajuntament.
En relació amb aquesta resposta, el Síndic recorda a l'Ajuntament que l'article 29.5 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya reconeix el dret de petició com a part integrant del dret de participació dels ciutadans, i estableix que totes les persones tenen dret a dirigir peticions i a plantejar queixes, en la forma i amb els efectes que estableixen les lleis, a les institucions i a l'Administració de la Generalitat, i també als ens locals de Catalunya, en matèries de les competències respectives. La llei ha d'establir les condicions d'exercici i els efectes d'aquest dret i les obligacions de les institucions receptores.
Quant a la regulació específica de la tramitació de les peticions presentades en exercici del dret de petició, l'article 8 del Decret 21/2003, de 21 de gener, pel qual s'estableix el procediment per fer efectiu el dret de petició davant les administracions públiques catalanes, estableix que, un cop ha estat admesa la petició, l'òrgan competent ha de respondre i notificar la resposta en el termini màxim de tres mesos a comptar des de la data de la presentació, i, si ho considera oportú, pot convocar els peticionaris en audiència especial.
Fetes aquestes consideracions, el Síndic recorda a l'Ajuntament la necessitat d'agilitar al màxim la tramitació de les peticions que va presentar el promotor de la queixa.