El Departament d'Ensenyament indica que la inspectora del centre on estudia aquest infant va rebre la família el 22 de juny, el 31 de juny i el 6 de juliol de 2011. En totes les ocasions els va aconsellar que demanessin explicacions per escrit a la direcció del centre i que, si ho creien convenient, sol·licitessin un canvi de centre.
La Inspecció va rebre còpia dels escrits del titular i del tutor del centre i també dels pares de l'alumne. De l'anàlisi d'aquests escrits, la inspectora va deduir hi havia una manca d'enteniment mútua. En conseqüència, va recomanar a la família un canvi de centre, i a la direcció del centre, que dugués a terme les actuacions següents: en primer lloc, tenir les normes d'organització i funcionament revisades i aprovades pel consell escolar; en segon lloc tenir el reglament de règim intern revisat i aprovat pel consell escolar; en tercer lloc, tenir la carta de compromís educatiu redactada i aprovada pel consell escolar, i finalment, tenir constituïda una comissió de convivència en el si del Consell Escolar.
Finalment, el Síndic recorda algunes de les recomanacions que va incloure a l'informe sobre la convivència i els conflictes a l'escola, com ara el fet de difondre i assegurar l'aplicació de protocols d'actuació per afrontar les situacions de maltractament entre alumnes, estendre la pràctica de tutories individuals, donar informació i formació a les famílies dels alumnes i reforçar la col·laboració família-escola, entre d'altres.
El Síndic també suggereix al Departament que vetlli per garantir el compliment i l'evolució dels compromisos esmentats a l'escola en qüestió.