Resolució
Q-04456/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de Blanes a diverses sol·licituds sobre el perill d'incendis i sobre l'accessibilitat d'un carrer.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 27/09/2010
Data de l'últim moviment 21/01/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Blanes Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El president d'una associació de veïns demana la intervenció del Síndic per una suposada manca de resposta de l'Ajuntament de Blanes a uns escrits que ha presentat a les oficines municipals.

La persona interessada explica que va presentar el primer escrit el 10 d'agost de 2009 sobre el perill d'incendis d'una zona d'arbres. El segon, el va registrar el 15 de juny de 2010, i demanava que es rebaixessin unes voreres per eliminar barreres per al desplaçament de persones amb cadira de rodes.

Contingut

L'Ajuntament de Blanes facilita una còpia de la resposta que va donar a l'associació de veïns el 16 de setembre de 2010 a la demanda feta pel promotor el 15 de juny sobre el rebaix de la vorera al carrer Senda del Molí. Tot i això, el consistori no diu res sobre el primer escrit presentat el 10 d'agost de 2009.

Per això, el Síndic recorda que la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, estableix el procediment que ha de seguir-se davant de demandes com les que plantejava el reclamant. Cal fer un acusament de recepció, admetre o no l'escrit i en tres mesos, si escau, donar la resposta que es consideri convenient. En aquest cas, no consta que s'hagin complert els requisits que preveu la llei esmentada.

D'altra banda, el Síndic també recorda que aquesta institució ha aprovat i difós un Codi de bones pràctiques administratives que es pot consultar al web www.sindic.cat.

L'apartat VII d'aquest codi està dedicat al deure de respondre expressament, i entre altres coses diu el següent:

"L'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.

El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.

Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen."

En conseqüència, el Síndic recorda al consistori el deure legal de respectar el procediment establert en la Llei orgànica del dret de petició per tal de fer efectiu el dret dels ciutadans a rebre resposta expressa a les seves demandes.

Amb aquest recordatori, es finalitza la intervenció en aquest assumpte amb la confiança que, finalment, el promotor rebrà la resposta a què té dret.

Tramitació

Data Administració Tràmit

14/10/2010 Ajuntament de Blanes Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/12/2010 Ajuntament de Blanes Reiteració posterior a la primera
17/01/2011 Ajuntament de Blanes Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/01/2011 Ajuntament de Blanes Resolució

Expedients Relacionats

Q-04455/2010