Resolució
Q-04463/2009 Queixa en relació amb l'actuació del Departament d'Educació per mal funcionament i mala gestió.

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Altres
Data d'inici 25/09/2009
Data de l'últim moviment 31/07/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La Federació d'Ensenyament del sindicat CCOO formula una queixa sobre el procediment telemàtic de participació en les convocatòries referents a la borsa de treball per prestar serveis com a personal interí docent.

Contingut

El Síndic s'ha adreçat al Departament d'Educació per demanar-li informació sobre la política educativa de provisió de personal docent i de suport als centres escolars.

Com a resposta, el Departament d'Educació ha enviat l'informe ?La política educativa del Departament d'Educació de provisió de personal docent i de suport als centres escolars?, amb dades comparatives entre els cursos 2008-2009 i 2009-2010.

El Síndic, atesos aquests informes, estableix que no té constància de l'aprovació de cap norma amb rang de llei que exigeixi la utilització de mitjans no electrònics per al procediment que s'estudia en el marc d'aquesta queixa.

A més, destaca que tampoc no té coneixement de l'aprovació d'una ordre que estableixi l'obligació d'utilitzar només mitjans electrònics en els procediments relatius a la borsa de treball de personal interí docent.

Per aquest motiu, demana al Departament d'Educació que l'informi de la valoració que fa d'aquesta qüestió en relació amb les consideracions exposades i, si escau, de les mesures que s'adoptaran i de l'aprovació d'una ordre en els termes esmentats.

Com a resposta, el Departament d'Educació ha tramès un informe relatiu al procediment telemàtic de participació en les convocatòries referents a la borsa de treball per prestar serveis com a personal interí docent.

El Síndic recorda a l'actual Departament d'Ensenyament que la gestió de la provisió de personal als centres, docent i no docent, malgrat les restriccions pressupostàries, no pot vulnerar el dret de l'alumnat a una educació de qualitat i en condicions d'igualtat, i demana que s'analitzi de manera sistemàtica els efectes que les decisions adoptades en la gestió de personal poden generar sobre l'atenció educativa i que, en cas que es verifiquin efectes negatius, s'adoptin les mesures correctores o compensatòries corresponents.

Tramitació

Data Administració Tràmit

13/10/2009 Departament d'Educació (25/05/2004 - 12/05/2006 i 29/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
15/02/2010 Departament d'Educació (25/05/2004 - 12/05/2006 i 29/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/04/2010 Departament d'Educació (25/05/2004 - 12/05/2006 i 29/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/12/2011 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
05/07/2012 Departament d'Ensenyament Resolució
31/07/2012 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació - DOGC.5422 (16/07/2009)