Atès que Endesa ha informat el Síndic que el 13 de juny de 2012 es va dur a terme la reconnexió del servei al domicili de la persona interessada i atès que la persona interessada indica que encara no s'ha resolt la reclamació que havia presentat contra la factura esmentada, el Síndic recorda a l'empresa que el subministrament d'electricitat forma part dels subministraments domèstics bàsics, per la qual cosa cal prendre les mesures necessàries per garantir que les notificacions de factures pendents i l'advertiment corresponent de suspensió del servei arribin de forma fefaent al titular del contracte de subministrament per tal que es puguin evitar situacions com les que han portat a tramitar aquesta queixa.
D'altra banda, el Síndic també recorda que l'article 252-5 del Codi de consum disposa que per interrompre el servei de tracte continuat i per incloure la persona consumidora en fitxers d'impagats, cal que hi hagi, com a mínim, dos rebuts o factures impagats i sobre els quals no hi hagi cap reclamació pendent de resolució, sempre que no hagin estat objecte de reclamació per la persona consumidora, que se li hagin comunicat de manera fefaent les conseqüències d'aquest impagament i que se li hagi donat un termini no inferior a deu dies hàbils perquè els pagui.
En vista de tota aquesta informació, el Síndic demana a Endesa que prengui les mesures oportunes per evitar que es tornin a produir situacions com la plantejada per la promotora de la queixa, i dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte.