La promotora de la queixa, mare d'un alumne que pateix un problema auditiu, exposa el seu desacord amb la resposta que ha rebut del Servei Educatiu de l'Alt Maresme respecte de l'escolarització del seu fill.
La persona interessada exposa que el centre on acudeix actualment el seu fill no és l'adient per cobrir les seves necessitats d'aprenentatge de manera adequada, per la qual cosa ha demanat un trasllat a l'IES Tres Turons d'Arenys de Mar.
Exposa també que va aportar un informe de psicologia de l'Hospital de Sant Joan de Déu en què es deixa constància que la capacitat de raonament lògic d'aquest alumne es troba dins de la normalitat, i per tant la demanda de la promotora es fonamenta en el dret del seu fill a l'escolarització preferentment en un centre ordinari per iniciar els seus estudis de secundària.
El Departament d'Ensenyament indica que la Inspecció educativa considera que l'informe de l'equip d'assessorament psicopedagògic (en endavant EAP) valoratiu de l'evolució escolar de l'alumne es va elaborar de manera correcta, i que el centre més adient per a ell era el CEE Les Aigües de Mataró, amb el recurs de logopeda amb coneixements en llenguatge signat.
Respecte de l'informe de psicologia de l'Hospital de Sant Joan de Déu que va aportar la família, el Departament al·lega que va ser aportat un cop l'EAP ja havia valorat i decidit la proposta d'escolarització de l'alumne en un centre especial.
Atès que la proposta d'escolarització i l'opció de la família no coincidien, la Inspecció va procedir d'acord amb l'article 20.6 de la Resolució ENS/226/2011, d'1 de febrer, per la qual s'aproven les normes de preinscripció i matrícula de l'alumnat per al curs 2011-2012: un cop escoltada la mare i estudiats el dictamen i els recursos existents al centre, es va trametre la proposta d'escolarització al director dels serveis territorials del Departament d'Ensenyament per tal que n'emetés la resolució.
La proposta de la Inspecció va ser que l'alumne s'escolaritzés al CEE Les Aigües de Mataró. Aquest centre està adreçat a alumnes amb retards en el desenvolupament o bé que tenen malalties greus, transitòries o permanents que interfereixen el seu procés d'aprenentatge, però segons l'informe de Sant Joan de Déu, la capacitat de raonament lògic d'aquest alumne es troba dins de la normalitat.
Per tot això, el Síndic suggereix al Departament d'Ensenyament que es revisi el cas d'aquest alumne.